Beste leden en vrijwilligers,

Op vrijdag 31 augustus organiseert TTV Avanti in samenwerking met de Tapwacht Academy een biertapcursus. Deze begint om 20:00 en zal ongeveer 2 uur in beslag nemen. De cursus is voor mensen met een leeftijd van 18 jaar en ouder en is kosteloos. Wees er snel bij want hij is voor maximaal 20 personen, wie het eerst komt wie het eerst maalt.

Wilt u actief deelnemen (dus ook zelf tappen) aan de cursus dan dient u in het bezit te zijn van het certificaat verantwoord alcohol schenken. Dit zijn een aantal vragen waar u ongeveer 15 minuten mee bezig bent en niet al te moeilijk zijn. Direct na het invullen krijgt u te zien of u geslaagd bent en als dit het geval is ontvangt u per mail het certificaat. Vul als email adres bar@ttvavanti.nl in. Hieronder de link.

Certificaat Verantwoord Alcoholschenken

Hieronder een korte beschrijving van het programma.

Om 20:00 zal eerst een aftrap worden gegeven door een van onze eigen spreekstalmeesters over het nieuwe seizoen, waarin 2 teams strijden voor handhaving in de eredivisie.

Inhoud taptraining basis Tapwacht Academy

Naast deze punten komen er ook nog wat punten aan de orde die specifiek op Avanti zijn gericht en is het doel een luchtige, leerzame training en een gezellig biertje drinken ter opening van het nieuwe seizoen.

We hopen jullie te zien op deze leuke avond!

Tot slot ook nog even een aantal puntjes met betrekking tot de kassa en bar. Vaak zien we bonnen open staan waar alleen een voornaam bij gemeld staat, bv Klaas, Piet of Jan. Ook bijnamen vinden we nog wel eens terug. Voor ons is niet na te gaan wie uiteindelijk niet heeft betaald, dit betekend dus een verliespost voor de club. Hiermee benadeel je eigenlijk de overige leden en jezelf, omdat daardoor de wettelijke marge niet wordt gehaald en de prijzen omhoog moeten als dit te vaak gebeurt. Meld daarom voornaam, achternaam en datum op je bon.

Pin aan het eind van de avond of dag bij voorkeur, zodat je altijd een bewijs hebt in je transacties. Dit voorkomt een welles nietes discussies en voorkomt dat je geen nieuwe bon meer kan openen. Zorg dat je 2 bonnen krijgt als bewijs, 1 van de pinautomaat en 1 uit de kassa dat de bon verwijderd is met de producten die zijn geconsumeerd. Reken ook je bon bij voorkeur niet zelf af maar laat dit de barman of vrouw zelf doen. Geeft duidelijk aan wie je bent als je wat besteld of op wiens bon het moet komen te staan.

Verder wordt er tijdens trainingen vaak even tussendoor water gedronken uit bierglazen. Verzoek aan de trainers er op toe te zien dat er water in het toilet wordt gedronken, waar ook een kraan te vinden is. Neem je bidon mee en vul deze daar. Glazen vinden we te vaak in de zaal of in de kantine. Daarnaast worden de glazen vet waardoor het bier sneller doodslaat. Tevens een punt in de biertapcursus.

Heb je geen bardienst, dan is het in principe niet geoorloofd en of noodzakelijk achter de bar te komen of overleg het even met de barverantwoordelijke van de avond.

Dank voor de medewerking, de Barcommissie.