Nieuw tenue voor Avanti!

Het blauw/ zwart/ witte tenue van TSP , waar Avanti-spelers sinds enige jaren de officiële wedstrijden in spelen, gaat verdwijnen. De kledingfabrikant is bijna 2 jaar geleden gestopt met de productie en wil graag andere tenues verkopen. Vorig jaar hebben we nog geprobeerd een voorraadje aan te leggen, zodat we als club nog een paar jaar met hetzelfde shirt konden doen. Helaas, zelfs bij 18 internationale websites van sportkleding waren de gangbare maten van het TSP-shirt al niet meer verkrijgbaar. Dit is ook de reden dat ons vlaggenschip sinds de najaarscompetitie 2014 met een afwijkend shirt speelt.

Onnodige kosten

Het is van de zotte dat tafeltennisspelers cq tafeltennisverenigingen zijn overgeleverd aan de grillen van kledingmerken. Het is natuurlijk prima als zij elke paar jaar nieuwe kleding op de markt brengen. Het probleem ontstaat als tegelijkertijd de productie van de oude collectie wordt gestaakt. Spelers en verenigingen zitten met de gebakken peren, want zo worden zij gedwongen nieuwe kleding aan te schaffen, ook als het huidige tenue nog voldoet. Als club wil je ook graag dat al je spelers en speelsters hetzelfde clubshirt dragen en dan liefst niet elke paar jaar weer te maken krijgen met een afwijkende kleur of design. Iedereen wordt zo onnodig op kosten gejaagd en de herkenbaarheid is zoek. Hieraan gaat het Avantibestuur een einde maken.

Eigen Avanti-ontwerp

Nu het moment gekomen is om uit te zien naar nieuwe kleding gaan we een eigen Avanti-tenue (laten) ontwerpen dat toekomstbestendig is. Tegenwoordig is het simpel om met een eigen ontwerp aan te kloppen bij een fabrikant, die vervolgens de gewenste kleding in de gewenste aantallen produceert. De kosten hoeven bij aanvang niet veel hoger te liggen en zijn op termijn juist lager, omdat er geen sprake meer is van een 2-3 jaarlijkse collectieve vervanging van tenues. En daarnaast creëren we met een eigen ontwerp clubherkenbaarheid voor een lange periode. Het huidige clubtenue wordt bijvoorbeeld ook gebruikt door Pecos en andere verenigingen en is dus niet onderscheidend.

Doe mee met ledenraadpleging!

Momenteel zijn we in overleg met TTSport en een sportkledingfabrikant voor het maken van een drietal ontwerpen, uiteraard met als basiskleur Avanti-blauw. We willen onze leden graag inspraak geven bij de uiteindelijke keuze van ontwerp en gebruik van kledingmateriaal. Binnenkort zullen we daarom via de website en de e-nieuwsbrief 3 ontwerpen presenteren. De leden kunnen dan hun voorkeur laten blijken. Let wel: er staat enige tijdsdruk op, want de levertijd van de nieuwe kleding is 6 weken. De ledenraadpleging zal dan ook niet meer dan 3 of 4 dagen kunnen duren. Neem dus tijdens je vakantie je laptop of Ipad mee of kijk met je smartphone regelmatig op de website. Dan kan ook jij je mening geven. Uiteindelijk willen we in september de nieuwe kleding presenteren. Voor de eerste aanschaf beloven we een flinke ledenkorting!

Nico Stolwijk
voorzitter@ttvavanti.nl