nico stolwijk voorzitterPrestaties als voorbeeld voor de jeugd

Veel van onze prestatieve teams zijn met een gezonde ambitie de najaarscompetitie ingegaan. DAMES 1, HEREN 1 en HEREN 2 wilden allemaal zo snel mogelijk promoveren. En dat is ze gelukt! DAMES 1 was veel te sterk voor de 2e divisie, HEREN 1 kwam wat stroef op gang, maar liet daarna zien dat alleen zij recht had op de titel en HEREN 2 eindigde bovenaan in de Hoofdklasse, waarna ook de playoffs gewonnen werden. De verrassing kwam van HEREN 3 dat zich maar net plaatste voor de playoffs in de Hoofdklasse en daarna met nieuw elan doordrong tot de finale. Daarin werd in een bloedstollende wedstrijd 5-5 gespeeld tegen DHC. Na het tellen van de games bleken onze mannen met 1 game verschil te hebben gewonnen! Geweldig! We mogen trots zijn op dergelijke prestaties. Deze gaan ook de buitenwereld niet onopgemerkt voorbij. De naam Avanti komt weer meer in het nieuws. Avanti trekt de aandacht en dat is belangrijk voor een sportvereniging als de onze.

Tafeltennis is een kleine sport. Een moeilijke sport met grote concurrentie van andere sporten die je op jongere leeftijd gemakkelijker kunt beoefenen. Voor de continuïteit van de vereniging is het van groot belang dat voldoende jeugdspelers zich aanmelden. Als we de instroom van jeugdleden van de afgelopen jaren bekijken, dan is deze te klein. Daar staat Avanti niet alleen is. Landelijk dalen de jeugdledenaantallen zelfs fors. Daar komt nog bij dat het kinderaantal in de voormalige gemeente Rijnwoude afnemend is. Dit alles heeft ertoe geleid dat het bestuur een commissie ‘Werving’ in het leven heeft geroepen en daar ook budget voor ter beschikking heeft gesteld. Doel is de tafeltennisport onder de aandacht te brengen van de jeugd in onze gemeente/regio en uiteindelijk daar als club ook de vruchten van te plukken. De eerste activiteit van de commissie was onze aanwezigheid op de jaarmarkt. Dat was – volgens zeggen – sinds de tijd van Bettine niet meer gebeurd. Op 27 december aanstaande organiseert de Wervingscommissie de Basisschoolkampioenschappen. Maar liefst 90 leerlingen hebben zich hiervoor ingeschreven! Dit keer hebben de kinderen de mogelijkheid 3 keer van tevoren te trainen op woensdagmiddagen. 80% maakt hiervan gebruik! Het wordt de komende maand dus druk in onze speelzaal. Uiteraard zijn hier veel vrijwilligers nodig om dit in goede banen te leiden, maar dat gaat ons lukken. We hopen er met zijn allen een mooi tafeltennisfeest van te maken, zodat meer kinderen oog krijgen voor de zo mooie tafeltennissport.

In de gezellige decembermaand is er als vanouds veel te doen bij Avanti. Dit jaar vinden op 12 december de Open Hazerswoudse Kampioenschappen voor competitiespelers en recreanten (senioren) plaats. Spelers worden hierbij naar sterkte ingedeeld. Op 16 december is het Kerstklaverjassen en op 27 december zijn dus de Basisschoolkampioenschappen. Het jaar wordt afgesloten op 29 december met de altijd gezellige Hazerswoudse Koppelklaverjaskampioenschappen. Schrijf tenslotte alvast in je agenda: zaterdag 3 januari vieren we het nieuwe jaar met een Nieuwjaarsborrel!

Een gezellige tijd toegewenst!

Nico Stolwijk

voorzitter@ttvavanti.nl