In de tafeltenniscompetitie stonden er afgelopen weekend meerdere krakers op het programma. Koploper Dames 1 van Avanti kreeg in de eigen SafeConArena de nummer 2 van de ranglijst Disnierats op bezoek en bij de heren trad Avanti 1 ook in eigen huis aan tegen koploper SKF. Twee lekkere overwinningen leverden na afloop zeer tevreden gezichten op in het Hazerswoudse kamp.

De dames stonden bij aanvang 3 punten voor op hun tegenstander. Drie zeges van Kopvrouw Christel Petiet, twee van Annefleur Trel en een van Rian Nijdam zorgden samen met het dubbel dat 7 van de 10 punten in Hazerswoude bleven. Christel Petiet: ‘Zeker een lekkere overwinning. Disnierats is gewoon een sterke tegenstander. Tegen een directe concurrent telt elk punt dubbel, des te blijer zijn we met de 7-3 overwinning. Ik denk dat we goede stappen hebben gezet richting de play offs van de 1e divisie.’

De Avanti-mannen hadden een tikkeltje geluk dat tegenstander SKF met een invaller achter de tafel verscheen. Toch zag het er in het begin niet goed uit met een 0-2 achterstand. Daarna begon het echter te draaien en volgden 7 winstpartijen op rij. Simon Goessens was de gevierde man en haalde de volle buit binnen, Steffen Greup pakte 2 winstpunten en Frank Hollak kende een iets mindere dag met 1 zege. Met de 7-3 uitslag is het vlaggenschip flink ingelopen op SKF en bedraagt de achterstand nog slechts 2 punten. Daarmee is de slechte seizoenstart vrijwel volledig uitgewist.

Ook Heren 2 van Avanti speelde in de 2e divisie een kraker tegen koploper Middelburg. Spannende partijen en een hoog niveau brachten de toeschouwers op de banken. Een prima 5-5 eindstand volgde. Er waren zelfs kansen op meer, maar die werden helaas niet verzilverd. Patrick Nieuwendijk, Ronald Vijverberg en het dubbel zorgden voor de punten. Heren 2 staat na 4 wedstrijden op de 2e plaats, 7 punten achter Middelburg. Niet minder spectaculaire wedstrijden waren te zien bij Heren 3, ook uitkomend in de 2e divisie. In het cruciale duel om degradatie te kunnen ontlopen werd SVE met 6-4 aan de zegekar gebonden. Martin Groenewold bleef ongeslagen en Marcel Does scoorde een 2-punter. Het dubbel zorgde voor het 6e punt. Een goede stap in de competitie, al is er nog veel werk aan de winkel voor de mannen in de strijd om handhaving. De tafeltenniscompetitie gaat op herfstreces. Pas op 28 oktober is de volgende competitieronde met uitsluitend uitwedstrijden voor de landelijke teams.