Competitie; 1e ronde
Een echt tafeltennisweekend voor de jeugd. Zaterdag ging de competitie van start, waarbij alle vier de teams uit hebben gespeeld. En zondag stond de eerste afdelingsronde van de Nationale Jeugdmeerkampen gepland.

Team 1 vertrok naar Schiedam, naar Scyedam. Aangezien ze dit seizoen een klasse hoger spelen dan vorig seizoen is het even aftasten hoe goed de tegenstanders zijn en hoeveel weerstand Dave, Tim en Kirsten kunnen geven. Tegen Scyedam hebben ze in ieder geval een goede start gemaakt door vier punten binnen te halen.

Team 2 vertrok naar VVV in Leidschendam. VVV kwam sterk voor de dag en alleen Ricardo en Joep konden een puntje binnen slepen. Wesley bleef met lege handen staan. Gelukkig konden Ricardo en Joep samen ook de dubbel nog winnen. Dus drie punten tegen het altijd sterke VVV is een mooi resultaat.

Team 3 ging naar De Treffers in Roelofarendsveen. Vooral voor Tom een spannende dag, aangezien dit zijn eerste competitiewedstrijd was. De heren keerden met 6 gewonnen partijen weer huiswaarts.

En als laatste team 4. Zij speelden tegen Rijnsoever in Katwijk. Zowel voor Pim als Maarten een eerste competitiedag. Gelukkig was routinier Martijn mee voor de nodige support. Maarten wist gelijk al zijn wedstrijden te winnen en ook Pim pikte nog een puntje mee. Martijn won twee van zijn drie wedstrijden. En met ook nog een gewonnen dubbel, resulteerde dat in zeven punten!

Nationale Jeugdmeerkampen
En dan zondag de 1e afdelingsronde van de NJM. Namens Avanti reisden Dave, Tim, Ricardo, Maarten en Pim af naar Gouda om te strijden voor een plekje in de 2e afdelingsronde. Wederom voor Pim en Maarten een primeur en vooral te doen om de ervaring. En dat bleek ook wel.

Maarten zat uiteindelijk in een nog beste sterke poule en wist geen wedstrijd te winnen, maar heeft wel een paar hele mooie punten gespeeld.

Pim won in zijn tweede wedstrijd al één set en had de smaak te pakken. De laatste wedstrijd (om plaats 5 en 6) wist hij zelfs te winnen.

Ricardo had zijn dag niet en heeft het heel spannend gemaakt. Twee van de vijf wedstrijden wist hij naar zich toe te trekken. Daarmee eindigde hij op een gedeeld vierde plaats, waarbij alleen de nummers 1 t/m 4 door gaan naar de volgende ronde. Helaas voor Ricardo heeft hij de onderlinge wedstrijd met de andere gedeelde vierde verloren en moest hij het doen met een vijfde plaats en was daarmee net niet door naar de volgende ronde.

Tim was eerste geplaatst in zijn poule (van 7) en had iets waar te maken. En dat heeft hij gedaan. Na vijf gewonnen wedstrijden, won hij zijn laatste wedstrijd op plaats één. Dus ongeslagen door naar de volgende ronde.

Dave was derde geplaatst in zijn poule. Nu nog waar maken! Helemaal netjes volgens schema verloor hij alleen van de eerste en tweede geplaatste in zijn poule en is daarmee ook door naar de volgende ronde.

Een pluim voor Maarten en Pim die hun verlies kranig draagden!
En natuurlijk succes gewenst aan Tim en Dave op 8 oktober in Leiden!