Op vrijdag 2 juni werd de 4e en laatste ronde van de zomercompetitie gespeeld.

De Pouwtjes moesten minimaal 4 punten scoren om de wisselbeker te veroveren. Maar dat viel tegen. NetNiet, het team van George en Paul, de vaders van Martijn en Ferry, kreeg op grond van hun geschatte rating de maximale 9 punten voorsprong per game tegen Wouter en invaller Feitse. Het was erg spannend en bijna alle wedstrijden werden in 4 of 5 games beslist. Rond half 11 kon de balans worden opgemaakt: 2 punten voor de Pouwtjes en 3 voor NetNiet ! Zo is Avanti 9 de winnaar van de zomercompetitie 2017. Eric en Theo gefeliciteerd !

Het was lekker druk in de zaal, want Avanti 10 speelde met Eric een 4 x 4 vriendschappelijke wedstrijd tegen Play Fair. En na afloop werd er inmiddels traditiegetrouw nog lang letterlijk en figuurlijk nagekaart. Je kunt immers niet vroeg genoeg beginnen met trainen voor de Hazerswoudse Koppelklaverjaskampioenschappen in december.

Hieronder  volgt de totaal uitslag, waarbij de teams worden genoemd die minstens 3 van de 4 vrijdagen hebben meegedaan:

Avanti 9                              13 p.

Pouwtjes                            11

Avanti 10                             9

NetNiet                                8

Buurman & Buurman      7

Duo 2                                   7

Team Ton                            5

De winnaars van 2016, team Buurman & Buurman, Tim en Vincent, waren deze vrijdag verhinderd, maar krijgen de complimenten voor het dragen van de mooiste T-shirts.

Op de foto staan Eric van het winnende team en Wouter van de nummer 2.