Ruan Greyling komt komend seizoen, na een uitstapje van een jaar in België, het eerste herenteam versterken ter vervanging van Steffen Greup. Op zaterdag 14 september zal Ruan debuteren bij de eerste thuiswedstrijd van het seizoen. Ter introductie een kort interview met Ruan:

Hi Ruan, komend seizoen ga je in het eerste herenteam van Avanti spelen. Kun je iets vertellen over jouw tafeltenniscarriere tot nu toe?

– Ik ben begonnen met tafeltennis toen ik 11 jaar oud was. Nadat ik terugkwam van een vakantie waar ik veel op een camping heb gespeeld, kwam ik op het idee om het als sport te gaan doen. Ik ben begonnen bij HTC Hoofddorp en heb daar tot mijn 17e gespeeld. Toen ben ik naar Hilversum gegaan om een hoger niveau te kunnen spelen, vanaf toen ben ik ook veel gaan trainen en deed ik het goed bij de jeugd en wist zelfs de jeugdmasters te winnen in 2017. Na 2 jaar bij Hilversum gespeeld te hebben, heb ik een jaar in Belgie gespeeld. Dit was erg leerzaam maar ook erg zwaar aangezien je veel meer wedstrijden speelt.

Waarom wil je graag bij Avanti komen spelen?

– Ik heb vorig seizoen tegen Avanti gespeeld, en vond het een leuke wedstrijd om te spelen door het luidruchtige publiek. Er zijn niet veel clubs die dit nog hebben. Ook Avanti heeft een goeie combinatie tussen gezelligheid en serieus tafeltennissen.

Afgelopen seizoen hebben we ons voor het eerst sinds 28 jaar kunnen handhaven in de eredivisie. Wat zijn jouw verwachtingen van komend jaar?

– Eerlijk gezegd heb ik weinig verwachtingen aangezien de eredivisie erg sterk is. Ik hoop uiteraard om zoveel mogelijk wedstrijden te winnen om ervoor te zorgen dat we als team weer kunnen handhaven.

Naast de speler is de persoon ook belangrijk binnen Avanti. Kun je iets vertellen over wat je in het dagelijkse leven doet buiten tafeltennis?

– Momenteel werk ik fulltime. Ik werk op Schiphol en werk ook bij Irdeto (dit is een Cyber Security bedrijf). Daarnaast ga ik nog veel naar de sportschool.

Tot slot: Wil je zelf nog iets kwijt wat we nog niet genoemd hebben?

– Ik zie er erg naar uit om bij Avanti te komen spelen!