Olaf Stolwijk heeft op 17 januari tijdens de jeugdkampioenschappen van Avanti zijn jeugdtitel van vorig jaar geprolongeerd. In de door de bookmakers reeds voorspelde finale tegen Stephan Sparreboom zegevierde hij met 3-1. Dit was alvast een mooi verjaardagskado voor Olaf die op 18 januari 15 jaar is geworden. In de B-categorie ging de finale tussen Feitse Bos en Tim van der Lans. Feitse was volgens verwachting hierin de sterkste. De winnaar van de C-categorie werd Davey Qualm, maar dat was pas na het onderling tellen van de punten met Ferry Kramer (2) en Joep van der Meer (3).

Zaterdag 17 januari stond bij vele jeugdleden met dikke letters in de agenda genoteerd. Want tijdens de clubkampioenschappen wil je graag goed voor de dag komen. Onder strakke leiding van Wouter Pouw werd een prachtig programma afgewerkt. In de ochtend poulewedstrijden voor plaatsing in categorie A, B en C, gevolgd door een mini-batjes toernooi dat door Feitse Bos werd gewonnen. Na een voortreffelijke lunch van Tomas Rejda, geassisteerd door Steven Pouw en Adri Gelderblom, startte het echte werk in de diverse klassen.

Natuurlijk waren er ook dit jaar weer verrassingen te noteren. Zo won Matthijs Sparreboom in de voorronde Feitse Bos, waardoor Feitse naar categorie B werd verwezen en Matthijs doorstroomde naar categorie A. Tim van der Lans won in een spannende wedstrijd van Annabel Verlaan, waardoor hij doordrong in de finale van categorie B (die door Feitse werd gewonnen). De jonge Ferry Kramer viel verder op doordat hij prima meespeelde in categorie C, maar hij maakte vooral indruk tijdens in het mini-batjestoernooi waar hij 11 van de 16 partijen won. Uiteindelijk dus verwachte finale tusen Olaf Stolwijk en Stephan Sparreboom met Olaf dit keer als terechte eindwinnaar. Een geslaagd toernooi dat uitstekend georganiseerd was door Wouter Pouw.
Een uitgebreid verslag van de jeugdkampioenschappen wordt opgenomen in de eerstvolgende Lange Vinger.