Met ingang van het nieuwe seizoen heeft Avanti een nieuwe trainer aangetrokken voor de jeugd, nl. Vincent Bultena.

Wij verwelkomen Vincent van harte en wensen hem veel succes en plezier bij Avanti!

Hieronder een eerste kennismaking:

Hallo, ik ben Vincent Bultena

Toen de tafeltenniszalen nog dicht waren, ben ik benaderd door Sundeep met de vraag of ik misschien interesse zou hebben om training te komen geven bij Avanti. Een paar gesprekken met een aantal mensen binnen Avanti gehad. Gelukkig mochten in de tussentijd de tafeltenniszalen weer open zodat ik ook een klein beetje sfeer hebben mogen proeven bij een bekende vereniging op tafeltennisgebied.

Ondanks de rare corona-periode merkte ik gelijk enthousiasme om de jeugdafdeling verder op te bouwen, aan de slag te gaan om meer jeugd binnen te halen en om van daaruit ook weer het niveau omhoog te brengen, waarbij hard werken en plezier hand in hand gaan. Daarbij was aan mij de vraag of ik hier onderdeel van uit wil maken. Op deze vraag heb ik met enthousiasme ja kunnen zeggen.

Krijg je natuurlijk gelijk de vraag om een stukje te schrijven over jezelf voor op de website.

Bij deze een kleine introductie:

Ik ben ongeveer 40 jaar geleden begonnen met tafeltennis bij FvT op Rotterdam zuid en tafeltennis is sindsdien een onderdeel van mijn leven geweest. Bij FvT mijn lieve vrouw leren kennen, samen hebben we een fantastische dochter van 15.

Zelf – met af en toe een sabbatical – altijd gespeeld op 3e divisie/hoofdklasse niveau. Op dit moment speel ik al weer aardig wat jaartjes bij Alexandria.

Wat betreft training geven, waar ik nu voor gevraagd ben, ga ik al wat jaartjes mee. Ik heb training gegeven bij een aantal verenigingen op verschillende niveaus en aan alle leeftijden. Verenigingen die voor mij in ieder geval bijzonder waren zijn Alexandria, Scyedam en een beetje mijn laatste vereniging Taveba. Deze waren bijzonder omdat ik hier de combinatie had gevonden om intensief met spelers samen te werken, er een goed niveau werd gehaald en met elkaar veel plezier aan het spelletje werd beleefd.

Daarbij heb ik een periode training gegeven bij de NTTB op Papendal aan de toen nog bestaande talentengroep. Overigens een leuk weetje is dat ik 1 van de speelsters die nu bij Avanti spelen (toen Alexandria) toen training gaf en dat zij ook in de talentengroep op Papendal  zat. In die periode verder mijn trainersdiploma niveau 4 gehaald, als docent van de NTTB draag ik af en toe een steentje bij in het opleiden van nieuwe trainers.

Ik ben er voorstander van om vooral veel dingen te doen die ik leuk vind. Ik heb dan ook al veel leuke dingen mogen doen en meemaken. Al met al teveel om in een kennismakingsstukje te beschrijven. Ik hoop in ieder geval de komende jaren met elkaar binnen Avanti weer een mooie jeugdtak neer te zetten. Ik zal regelmatig bij Avanti gaan komen en dan is er alle tijd om met elkaar in gesprek te gaan.
Tot slot zou ik een ieder willen uitnodigen om een keer bij de jeugdtraining langs te komen en kennis te maken. Maar vooral om te helpen de jeugd bij Avanti weer op een mooi niveau te brengen.

Ik wens in ieder geval iedereen een mooie zomer, tot in het nieuwe seizoen.