Na 5 wedstrijden is de voorjaarscompetitie op de helft. Het vlaggenschip van Avanti heeft door een rugblessure van Frank Hollak steeds met een invaller moeten spelen. De verwachtingen tegen het  Amsterdamse Tempo Team waren afgelopen zaterdag daarom niet al te hoog gespannen. Des te verrassender was de 6-4 winst die tot stand kwam door een driepunter van kopman Steffen Greup en 2 punten van  Simon Goessens. Beide mannen speelden bloedstollende partijen tegen John Scott, die deze keer in het voordeel van de Hazerswoudenaren uitvielen. Het dubbelspel zorgde voor het 6e punt op de borden. Invaller Hugo Elsing kwam ondanks verdienstelijk weerwerk niet in de buurt van een zege. Het doel om zich te plaatsen voor de playoffs voor promotie naar de eredivisie is door deze zege nog niet uit helemaal beeld. Er moet in de tweede helft van de competitie een gat van 7 punten op Scyedam gedicht worden. Met de aanstaande rentree van Frank Hollak en een thuiswedstrijd tegen de Schiedammers voor de boeg wordt dit door kenners niet onmogelijk geacht.

Dames Avanti onderuit

Het damesteam van Avanti speelde tegen het sterke Taverzo uit Zoetermeer. Met 2 zeges van Christel Petiet en 1 punt van Annefleur Trel was de Hazerswoudse koek op. Lenny van der Meer wist niet tot scoren te komen waardoor een 3-7 nederlaag resteerde. Taverzo staat halverwege de competitie er het beste voor, de dames van Avanti staan op de 3e plaats met een gat van 7 punten.

Als een stoomwals…

In de landelijke 3e divisie deden Avanti 2 en Avanti 3 uitstekende zaken in de strijd om promotie. Als een stoomwals werd over de tegenstanders heengewalst. Heren 2 vermorzelde Taverzo met 9-1. Junioren Olaf Stolwijk en Patrick Nieuwendijk bleven ongeslagen. Alleen Ronald Vijverberg liet een puntje liggen tegen verdediger Ricardo van der Boor. Maar het kan nog erger (voor de tegenstander). Heren 3 liet geen spaan heel van Maastricht 1. Met 10-0 werden de Limburgers door Steven Pouw, Martin Groenewold en Vincent Swart weer naar het diepe zuiden gestuurd. Zowel Heren 2 als Heren 3 staan hierdoor aan kop van de ranglijst in hun poule.