Afgelopen donderdag (Hemelvaartsdag) streed het eerste jeugdteam van Avanti voor de landstitel in Hilversum tegen het combinatieteam Rijnsoever/Scylla. Vooraf was wel duidelijk dat Avanti niet gold als de favoriet. In februari werd nog met maar liefst 9 – 1 verloren van hetzelfde team. Het was nu echter super spannend, er werd geknokt voor ieder punt en het publiek zorgde voor fanatieke ondersteuning.

Razvan Friptu overblufte zijn tegenstanders en won zijn eerste twee partijen. Marlieke de Gier, die haar teamgenoot Vincent van der Velden op de bank hield, kon helaas niet verrassen en verloor haar beide wedstrijden. In een indrukwekkende wedstrijd met prachtige slagenwisselingen won Yunah Ritzerveld van zijn eerste tegenstander van wie hij in februari nog had verloren. Ook zijn tweede wedstrijd won hij overtuigend in drie games, zijn derde partij echter ging verloren. De dubbelwedstrijd was een dubbeltje op zijn kant, maar in de vijfde game sleepte Avanti met 10-12 de winst binnen.

Bij een al zeer verrassende stand van 3 tegen 5 voor Avanti moest Razvan het beslissende zesde punt binnenslepen, de laatste partij hoefde dan niet meer gespeeld te worden. Zijn tegenstandster bood stevig verzet, maar het mocht niet baten. Bij het laatste punt (11 – 13 in de vierde game) ging het dak in Hilversum er vanaf, zo groot was de ontlading.

GEFELICITEERD RAZVAN, YUNAH, VINCENT EN MARLIEKE EN COACH LEON!