Zaterdag 28 maart werd het Alphens Sportgala gehouden. Avanti behoorde tot de laatste 3 genomineerden voor Sportvereniging van het Jaar 2014 en Jongens 1 (Olaf, Stephan, Steven) was genomineerd voor Sportploeg van het jaar. Dat is natuurlijk al iets om supertrots op te zijn en een erkenning voor het fantastische sportjaar 2014. Bij het sfeervolle en goed georganiseerde Sportgala waren het uiteindelijk anderen die er met de hoofdprijzen vandoor gingen.

Tennisvereniging Nieuwe Sloot werd verkozen als Sportvereniging van het Jaar en Alphense Boys C1 als Sportploeg van het Jaar.
Nieuwe Sloot heeft het afgelopen jaar met 100 vrijwilligers – en met subsidie van de gemeente Alphen aan den Rijn – het World Team Cup rolstoeltennis georganiseerd. Dit is een equivalent van de Davis Cup (heren) en Fed Cup (dames) in het validentennis, maar dan gespeeld in een week. Alphense Boys C1 was in 2014 de best geklasseerde amateurvereniging, die meespeelde in de hoogste landelijke jeugdcompetitie tussen de betaald voetbalclubs.

Andere winnaars waren:
Sportvrouw van het jaar: hardloopster Maureen Koster
Sportman van het jaar: profvoetballer Lucas Woudenberg (Feijenoord). Sporttalent van het jaar: wielrenster Amber van der Hulst. Ook werden er nog 2 sportpenningen van de gemeente Alphen aan den Rijn uitgereikt aan Avantisportvrouw aller tijden Bettine Vriesekoop (niet aanwezig) en voormalig olympisch waterpolokampioene Gillian van den Berg. Alle winnaars gefeliciteerd!