Afgelopen zaterdag hebben de Avanti dames een krappe nederlaag geleden tegen streekgenoot Vriendenschaar. In een sfeervol Gouda wist kopvrouw Nena Zantman de Avanti eer hoog te houden met twee knappe zeges. De laatste tegen Goudse kopvrouw Gielings ging dit overigens in een thriller: 13-11 in de beslissende vijfde game.

Helaas voor de tiental meegereisde Hazerswoudse supporters kenden zowel Christel Petiet als Annefleur Trel een mindere dag. Ondanks bij vlagen goed spel bleek dit niet voldoende voor een overwinning waardoor een 4-2 nederlaag op de borden kwam.

Op de ranglijst staan onze heldinnen nog immer op plek 7, vlak boven Vriendenschaar. Aanstaande zaterdag staat er geen speelronde op het programma waardoor er kan worden voorbereid op de wedstrijd een week later in Nieuwegein tegen VTV.