Afgelopen zaterdag zijn de laatste wedstrijden gespeeld in de najaarscompetitie van de jeugd. Tijd om de eindbalans op te maken.

Bij team 1 had Kirsten dit seizoen te kampen met nogal wat blessureleed. Hierdoor heeft Ricardo drie wedstrijden ingevallen. Hij kon eigenlijk best aardig meekomen. Helaas wist hij geen wedstrijd te winnen, maar toch waren zijn wedstrijden zeker geen walk over. De laatste twee wedstrijden kon Kirsten meer meedoen, maar was de pech nog niet weg en verzwikte ze tijdens de training haar enkel. Met flinke tape op haar enkel heeft ze de laatste wedstrijden toch enigszins kunnen spelen.
Dave en Tim hebben allebei een mooi eindpercentage, waarmee het team uiteindelijk, na nog een spannende strijd om de derde plaats, als vierde is geƫindigd. Met de voorjaarscompetitie gaan zij in dezelfde formatie verder.

Team 2 moest dus voor drie wedstrijden hun kopman Ricardo missen. Maar Ferry, Joep en Wesley stonden zeker hun mannetje. Helaas bleek VVV in deze competitie voor iedereen te sterk. Maar Avanti 2 volgde 13 punten daarachter op een mooie tweede plaats. Echt klasse gedaan jongens.
Wesley gaat zich komende competitie richten op zijn examens en slaat een competitie over. Ferry, Joep en Ricardo krijgen daarom versterking van Martijn Hoogenboom.

Team 3 had het zwaar in de 4e klasse. Waren de jongens misschien al in hun hoofd bij andere zaken? Wie zal het zeggen. Helaas moesten zij ook een aantal keer met 2 spelers uitkomen door het gebrek aan reserve spelers. De eindstand voor team 3 is een vijfde plaats geworden, met vijf punten meer dan SETT. We nemen met pijn in ons hart afscheid van Ruben, Collin en Tom. Tom blijft wel trainen bij Avanti, dus die zien we zeker nog vaak voorbij komen. Ruben en Collin gaan zich sterk maken bij de voetbal. Succes jongens en weet dat je altijd nog eens een balletje kan komen slaan!

Team 4 met nieuweling Pim heeft een hele mooie derde plaats weten te behalen! VVV en Smash waren voor iedereen een flinke kluif, maar zelfs de laatste wedstrijd wisten de jongens toch nog 2 wedstrijden te winnen van de nummer 2 VVV (heeft ze dat het kampioenschap gekost?). Deze jongens krijgen volgende competitie versterking van Eva en Joep (Vis) en schuiven door naar team 3. Ook hebben we naast invaller Maarten nog Joost en Simon bereid gevonden om op de reservelijst te staan.

Deze competitie hebben we voor het eerst gespeeld met vaste coaches. Dit is als zeer positief ervaren. Bedankt coahces!
Helaas hebben Sebastiaan en Vincent komende competitie geen gelegenheid om weer een team te coachen. We zijn dus nog op zoek naar een coach voor team 2 en voor de uitwedstrijden van team 1.

En dan nu de eindstand van de percentagejager:

Naam percentage
1 Ricardo Hu 86% (14-12)
2 Tim van der Lans 83% (30-25)
3 Martijn Hogenboom 73% (30-22)
4 Dave van Keulen 67% (30-20)
5 Ferry Kramer 64% (25-16)
6 Ruben Vink 58% (24-14)
7 Joep van der Meer 56% (25-14)
8 Collin Menken 40% (30-12)
9 Jochem Staring 30% (27-8)
10 Pim Jacobs 27% (30-8)
11 Tom van de Weem 21% (24-5)
11 Wesley Hassefras 21% (19-4)
13 Kirsten Segaar 0% (18-0)

Ricardo, gefeliciteerd! Voor de tweede keer op rij win jij de percentagejager. Tijdens de clubkampioenschappen krijg je je prijs uitgereikt.