Afgelopen zaterdag kon men voor het eerst weer genieten van top tafeltennis in de SafeCon Arena. Onder toeziend oog van 40 man publiek trokken zowel Heren 1 als de dames helaas aan het kortste eind.

Heren 1 stond voor de lastige opdracht om in de eredivisie punten af te snoepen tegen de landskampioen Smash. De eerste 5 wedstrijden gingen verloren, waarna debutant Ruan Greyling de eer wist te redden door in een spektakelstuk te winnen van Martijn de Vries. Simon Goessens en Frank Hollak speelden verdienstelijk, maar kwamen niet verder dan gamewinst. Eindstand: 1-5

Op de tafel ernaast leden de dames in de 1e divisie een ongelukkige 4-6 nederlaag tegen Tempo Team. Christel Petiet en Anthira van Wensveen wisten beiden 2 strakke overwinningen te boeken. Annefleur Trel had een wat mindere dag en kwam ondanks een paar spannende potten niet tot winst.

Lichtpuntje van het weekend waren de reserves Avanti 2 en Avanti 3. Zij boekten in de 3e divisie respectievelijk mooie zeges op Smash 2 (7-3) en Stede Broec 1 (6-4). Voor Avanti 2 leverden Albert Van Beek, Olaf Stolwijk en Vincent Swart een teamprestatie met ieder 2 maal winst. Bij Avanti 3 kwam Steven Pouw niet tot winst. Gelukkig vielen zijn teamgenoten in positieve zin op, want zowel Marcel Does als Edu Lamtara noteerden een puntgave hattrick.

Komende zaterdag mogen de landelijke teams wederom thuis aantreden. Heren 1 speelt de streekderby tegen Scylla, terwijl Dames 1 Hilversum ontvangt. Heren 2 komt uit tegen The Back Hands en Heren 3 sluit de rij met een pittige pot tegen Assen.