IMG_20180120_170612844

Zaterdag 21 januari stonden weer de clubkampioenschappen voor de jeugd op het programma. 17 kinderen hadden zich opgegeven en werden ’s ochtends onderverdeeld in 3 poules. De eindpositie in deze poule bepaalde of je ’s middags in de A-, B- of C-poule terecht zou komen. Heel leuk was het om te zien dat de al wat ervarenere jeugd de minder ervaren jeugd op sleeptouw nam en ze tijdens de wedstrijden het spel dusdanig hielden dat de tegenstander niet het gevoel had dat hij of zij weg geslagen werd.

Na de poule-fase werd het mini-batjes toernooi gespeeld. Alle spelers speelden één set tegen elkaar met een mini-batje. De vorig jaar competitie spelende jeugd begon echter wel met 4 punten achterstand tegen de toen nog niet-competitie spelende jeugd. Sowieso zijn de uitslagen regelmatig erg verrassend bij dit toernooi. De kinderen bleven af en aan rennen om de stand door te geven en zochten gelijk een nieuwe tegenstander op. Uiteindelijk kwam Ferry als grote winner uit de bus. Hij won van al zijn tegenstanders. Nipt gevolgd door Tim, die dus van Ferry verloor en daarna Dave die van Tim en Ferry verloor. Alle spelers wonnen uiteindelijk van één of meer tegenstanders.

Halverwege het mini-batjes toernooi stond er een hele stapel pannenkoeken klaar, gebakken door pannenkoekenbaksters Nanda (moeder van Ferry) en Astrid (moeder van Joep van der Meer). De stapel was zo weg en na nog een heerlijk ijsje van Astrid kon er weer verder gespeeld worden.

’s Middags stonden dan uiteindelijk de wedstrijden waar het om ging op het programma. Poule A en B redden zichzelf wel en poule C, bestaande uit voornamelijk Superstar spelers, hadden soms nog wat hulp nodig bij het tellen en uitleg wat nu wel of niet een punt was. Het enthousiasme, het spelplezier en de wil om te winnen was in iedere groep in ieder geval erg groot.

De strijd om het clubkampioenschap ging dit jaar tussen Dave en Tim. Dave was zeer gebrand om met de eerste prijs aan de haal te gaan, aangezien dit zijn laatste jaar als jeugdlid is. Helaas was Tim wederom te sterk voor hem. Tim mag zich dus clubkampioen 2018 noemen. Gefeliciteerd Tim!

Verder was er voor iedere speler een mooie medaille en voor de nummers 1 en 2 een beker.
Gefeliciteerd Stijn, Joep, Joep en Wesley met de door jullie behaalde beker in jullie sterkte-klasse!
PS; meer foto’s staan op Facebook.

De uiteindelijke uitslag:

Poule A: