Afgelopen zaterdag stonden de clubkampioenschappen voor de jeugd op het programma. Vanaf half tien druppelden de eerste kinderen binnen. Eenmaal compleet kon om 10:00 uur het spektakel beginnen.
Er werd gestart in twee poules. Poule A met Tim, Ruben, Collin, Martijn, Jochem, Joep. En poule B met Dave, Wesley, Eva, Joost, Ferry, Ricardo. Leuk te vermelden dat enthousiasteling Eva, die net haar Superstar cursus had afgerond, ook meedeed. Haar motto “ik vind het niet erg om te verliezen, dan kan ik alleen maar beter worden”.

Met de lunch stonden er voor alle kinderen diverse broodjes klaar. Vincent kwam Feitse te hulp met het smeren van de broodjes en opwarmen van de knakworsten.

Na goed te hebben gegeten werd het traditionele mini batjes toernooi gespeeld. Op de gewone tafel met batjes die qua oppervlakte nog niet eens de helft zijn van een gewoon batje.
Alle kinderen speelden één set tegen elkaar met als inzet een gratis consumptie. Tim wist deze te winnen. Hij won alle partijen, behalve die tegen Ferry. Ferry wist Tim te verslaan met 11-9.

Na de poulefase werden de spelers opgedeeld in drie sterkte poules, waarin werd doorgespeeld tot de uiteindelijke plaats bekend was.
Tussen de wedstrijden door werd er veel gedart en gevoetbald op de voetbaltafel.

In poule C werd de finale gespeeld tussen Joost en Martijn. Martijn sleepte de eerste prijs in de wacht.
In poule B ging de finale tussen Wesley en Ricardo. Wesley gaf goed tegenstand, maar kon het iedere keer net niet afmaken, waardoor Ricardo de eerste prijs mee naar huis mocht nemen.
De strijd om het clubkampioenschap ging tussen Dave en Tim. Dave wist een set van Tim af te snoepen, maar uiteindelijk maakte Tim het af met 3-1.

Het was weer een leuk en gezellig toernooi, met grote dank aan Feitse, die alles in goede banen leidde.