Afgelopen weekend vierde TTV Avanti op bijzondere wijze haar 55-jarig jubileum. Maar liefst 29 uur achtereen werden er voor leden en oud-leden activiteiten georganiseerd. Het absolute hoogtepunt was de komst van Bettine Vriesekoop die een tafeltennisclinic verzorgde. Bettine kreeg een warm onthaal in de afgeladen SafeConarena, waar zij vroeger 6 dagen per week 6 uur per dag trainde. Tijdens de clinic ging ze in op de ontwikkeling van de tafeltennissport sinds de jaren zestig en demonstreerde daarbij diverse tafeltennistechnieken. Ook haar eigen ervaringen en anekdotes werden daarin verwerkt. Hilarisch waren de voorbeelden van oefeningen die zij tijdens trainingskampen in China voorgeschoteld kreeg. Sparringpartner Steffen Greup, kopman van Heren 1, werd daarbij bedolven onder een spervuur van ballen. Diverse leden kregen vervolgens de kans om even tegen Vriesekoop te spelen. Bettine gaf aan dat het haar goed deed na zoveel jaren terug te zijn in Hazerswoude en maakte een prachtig gebaar door het batje waarmee ze in 1982 Europees Kampioene werd aan Avanti te schenken. Dit gesigneerde batje krijgt een bijzondere plaats in het clubgebouw, zo beloofde voorzitter Nico Stolwijk. Dat Bettine zich goed vermaakte bleek wel uit het feit dat ze pas in de late uurtjes het clubgebouw verliet. Ze beloofde bovendien weer wat vaker haar gezicht bij Avanti te laten zien.

De jubileumactiviteiten hadden al op vrijdagavond  9 december 20.00 uur een aanvang genomen. De jeugdleden van de club kregen een speurtocht annex vossenjacht voorgeschoteld die door Hazerswoude-Dorp leidde. Bij terugkomst in het clubgebouw was de speelzaal van Avanti omgetoverd met black lights. De black lights gaven een mystieke blauwe gloed, waarbij alles wat wit is fel oplichtte. Bijzonder om in een dergelijke ambiance te kunnen tafeltennissen. Daarna was het tijd om te gaan slapen….. in de speelhal. Na het ontbijt op zaterdagmorgen werd als afsluiting nog een dart-toernooi georganiseerd. Moe maar voldaan keerden de kinderen om 11 uur ’s ochtends naar huis terug. Kort daarna arriveerden de eerste (oud)leden alweer om te gaan inspelen voor het generatietoernooi dat in de middag zou starten. In een goed gevulde zaal speelden generatiegenoten uit het verleden in 4 categorieen een toernooi waar vele reputaties op het spel stonden.  Maar belangrijker nog was het weerzien van elkaar na vaak vele jaren. Vele oude en nieuwe verhalen werden gewisseld. Na een gezellige borrel en een hapje eten was het tijd voor de clinic van Bettine. Deze werd gevolgd door een feestelijke avond met veel muziek en huldigingen van de kampioenteams: Avanti 1 en Avanti 10. Voorwaar een zeer geslaagd jubileumfeest waar velen met veel genoegen op terugkijken.