Lieve Avanti leden, het barschema voor het komend seizoen is gemaakt. In de bijlage kan je zien wanneer je aan de beurt bent. Iedereen is één keer aan de beurt wat goed te doen moet zijn. Kan je niet dan graag onderling ruilen. Bedankt weer voor jullie inzet! Hieronder staan zaken die belangrijk zijn voor je bardienst, lees ze even door.

Barschema Avanti najaar 2019

Tips voor een goede bardienst

– Zorg dat alles schoon is bij start, kom bij voorkeur 10 minuten eerder

– Vul de koelkast aan waar nodig zodat je de dranken koud kan serveren, de koelkast in de keuken kan als backup worden aangevuld.

– Zorg dat in de schenktijden de bier taps zijn aangesloten op een correcte wijze. Weet je niet hoe dit werkt of het verwisselen van een tap lees dan de handleiding (deze is up to date bij aanvang van het seizoen) of vraag een deskundige. Is deze niet in de buurt dan kan je bellen met Ron Laken. Telefoonnummer staat in de ledenlijst.

– Als je een nieuw fust pakt uit de fustenkoeling in de keuken, zet dan een soortgelijk fust weer koud. Dit voorkomt nee verkoop.

– Zet de kassa aan conform handleiding op de muur, er zit een knop op de voet van de terminal. Deze is moeilijk zichtbaar dus goed kijken.

– Zet de geldbak in de lade van de kassa (navraag bij Ron Laken kan gedaan worden hoe je hieraan komt)

– Schrijf op het zwarte krijtbord Bardienst door: Naam Achternaam datum. Hierdoor weet iedereen dat er barpersoneel is die dag.

– Draai je voor het eerst bardienst, dan kun je bellen met Ron Laken voor een korte persoonlijke uitleg.

– Zet alle lege flesjes in de juiste kratten terug. Ter voorkoming van ongedierte bij voorkeur de Chocomel en Fristi flesjes even omspoelen en niet leeggedronken flesjes leeg maken.

– Wees een gastheer voor bezoekende tegenstanders  en coaches door ze een kop koffie of thee te geven en boek dit weg op tegenstanders. Meerijzende supporters betalen wel.

– Vul altijd de voor en achternaam in het systeem in gevolgd door de datum van de bon.

– Bij teambonnen is iedereen uit het team verantwoordelijk voor de betaling van de bon. Zorg wanneer de eerste van het team naar huis gaat dat de teambon betaald is. Dit voorkomt vervelende discussies. Maak daarna een persoonlijke bon als je nog wil blijven en consumeren.

– Het kan altijd gebeuren dat er iets kapot valt, boek dit weg op breuk en bederf. We houden de voorraden bij.

– Wanneer iemand bardienst heeft komen er geen andere mensen in de keuken of achter de bar. De barman / vrouw is verantwoordelijk hiervoor. Tenzij nadrukkelijke toestemming van de barman/vrouw. Wanneer de barman / vrouw even achter is wacht dan tot deze weer beschikbaar is.

– Als klant: heb respect voor de barvrijwilliger en bedenk hoe je zelf behandeld zou willen worden als je bardienst hebt.

– Heb je met een team bardienst rouleer dan.

– Vul tussentijds de koeling aan als producten bijna op zijn, zet de oudste vooraan. Dit voorkomt bederf.

– Bij frituren altijd de afzuiger aan op 3 kwart van het vermogen.

– Zorg dat iedereen bij het verlaten van TTV Avanti de bon betaald heeft.

– Bij voorkeur iedereen laten pinnen.

– Ter voorkoming van misverstanden mag niemand zijn eigen bon betalen.

– Zorg dat je tijdens de bardienst de bar schoon houdt en bij het tappen van bier eerst de glazen op de bar pakt. Als je klant bent wordt het gewaardeerd als je de lege glazen even op de bar zet zodat de barman/ vrouw kan spoelen.

– Ben je niet goed in biertappen, dan kan er uitleg gegeven worden door Ron Laken. Of lees de volledige handleiding.

– Is de bardienst klaar, gooi dan een of twee emmertje(s) heet water uit de koffiemachine (heet water kan) over de lekbak om het oude bier weg te spoelen, zet het losse deel van de lekbak rechtop tegen de bierzuil.

– Neem aan het einde van de bardienst de bar af met een licht vochtige schone doek met een klein beetje allesreiniger. Als de vloer kleeft door gemorst bier, wordt een dweiltje op prijs gesteld.

– Al het glaswerk spoelen na afloop en laten uitdruipen, niet drogen met een theedoek of in de vaatwasser. Dit verminderd de bierkwaliteit.

– Zorg dat je een certificaat hebt gehaald verantwoord alcohol schenken en deze in de map zit die achter de bar ligt. Je bent ook minimaal 18+ en schenkt geen alcohol aan minderjarigen. Zorg dat er niet wordt gerookt binnen. Wanneer er een BOA komt vraag dan legetimatie en toon je certificaat. Ze zitten op naam gerangschikt.

– Draag je een bardienst over zorg dat alles schoon is en zeg dat het ook zo moet worden achtergelaten.

– Graag alle ruimtes afsluiten en audio en kassa apparatuur uitzetten voor het verlaten van het pand.