Het tafeltennisseizoen loopt bijna alweer ten einde. Je zou ook kunnen zeggen dat het seizoen zijn ontknoping nadert. Dat geldt natuurlijk vooral voor teams die nog in de race zijn voor een kampioenschap of last kunnen krijgen van degradatie. Voor onze vereniging geldt dat Heren 1 op het moment van schrijven – nog 2 wedstrijden te gaan –  op de tweede plaats van de promotiepoule van de eerste divisie staat. Als dit zo blijft dan ligt er in mei een beslissingswedstrijd tegen het op 1 na laagst geklasseerde eredivisieteam in het verschiet. Dat zou sportief een mooie apotheose zijn!

Eind april / begin mei is voor de club even een drukke periode. Op vrijdag 22 april worden er  in het kader van de Koningsspelen tafeltennisclinics voor scholen georganiseerd. Daarna beginnen de voorbereidingen voor de jaarlijkse plantenverkoop. Deze wordt dit jaar op 28, 29 en 30 april gehouden. Kort daar weer op wordt op vrijdagavond 6 mei vanaf 18.00 uur oud papier opgehaald. Het zogenoemde  ‘Old Paper Moonlight Collecting’ (OPMC). Het is een wereldprimeur om op dit tijdstip oud papier op te halen. Veel andere opties waren er echter niet. Vanwege Koningsdag haalt de gemeente op zaterdag 7 mei met “onze” vuilniswagens huisvuil op. En om te wachten tot zaterdag 14 mei vonden we geen optie. Dan loopt het maandschema te veel in de war. Uiteraard vraagt dit zowel van onze vrijwilligers als de inwoners van Hazerswoude-Dorp het nodige.  Sleutel tot succes is dat iedereen in Hazerswoude weet van deze oud papier vrijdagavond. Daar gaan we op allerlei manieren ons best voor doen. Maar ook de leden kunnen hierbij een handje helpen. Vandaar het verzoek: Zegt het voort!!!

Nico Stolwijk

voorzitter@ttvavanti.nl