Afgelopen zaterdag was een dag van vreugde voor de eerst teams van TTV Avanti. Zowel het eerste jeugdteam als het eerste seniorenteam zetten beiden een overtuigende overwinning neer!
Avanti 1 senioren leverde een sterke prestatie tegen de koploper Tempo-Team en schreef een overweldigende 11 – 2 overwinning op. Vincent Swart en Steven Pouw waren op dreef met elk 3 overwinningen, waarin Vincent zelfs maar één game afstond aan de tegenstander. “In de thuishaven bij Avanti zijn we bijna niet te kloppen” aldus Vincent Swart.
Martin Groenewold en Jeroen de Heide speelden beiden ook niet onverdienstelijk en schreven 2 wedstrijden op hun naam.

Aan de anders kant van het spectrum ondervond Avanti 2 een moeilijker strijd tegen hun koploper DOV en eindigde met een 10 – 3 nederlaag. Ondanks enkele moedige pogingen slaagden zij er niet in om de overhand te krijgen. Toch lieten ze een sprankje hoop zien met invaller Tim van der Lans. Hij kwam dichtbij een overwinning in zijn laatste wedstrijd die diep in de 5e game beslist werd. Daarnaast verraste Gert van Tilborg met zijn sterke opkomst in de beslissende 5e game, hij wist daarmee 2 hele belangrijke punten binnen te slepen.

Kampioenspoule erg sterk!
Avanti Jeugd 1 heeft zich overtuigend weten te plaatsen voor de Play-offs in de Kampioenspoule. Door een indrukwekkende 9 – 1 overwinning op Hoogland bemachtigden zij de 3e plaats in de Kampioenspoule. Alleen Razvan Friptu stond, na een spannende 5e game, één wedstrijd af aan de tegenstander.
Nu ligt de halve finale tegen het geduchte Tempo-Team in het verschiet en dat belooft een epische strijd te worden. Hoewel Tempo-Team misschien op papier iets sterker lijkt, hebben de spelers met hun eerdere 6 – 4 overwinning in de poulefase laten zien dat ze kunnen verrassen.

Kom ze aanmoedigen!
Met de ogen gericht op de overwinning bereiden de spelers van Avanti Jeugd 1 zich voor op de strijd die komen gaat. Zaterdag 6 april a.s. om 15.00 uur start de wedstrijd bij TTV Avanti. Kom en moedig de spelers – onder het genot van een hapje en een drankje – aan om een stap dichterbij die felbegeerde finale te komen !