Afgelopen zondag mochten de Avanti heren aantreden in Zoetermeer tegen topfavoriet Taverzo. De Zoetermeerse equipe beheerst het herentafeltennis de afgelopen jaren en met vier sterke buitenlanders in het team wil het ook dit jaar weer de landstitel pakken. De mannen van coach Jeroen de Heide gaven uitstekend partij maar wisten uiteindelijk niet meer dan één punt te pakken.

Voor Avanti bleef Frank Hollak aan de kant, terwijl de gastheer koos voor Jochem de Hoop, de Schot David mac Beath en de Pool Jakub Folwarski. Voor de pauze grepen de ‘Azurri’ de kansen niet die er wel degelijk lagen. Zowel Vincent Blom, Simon Goessens als Steffen Greup kregen winst kansen in verscheidene games maar bezweken telkenmale boven de 10-10. Na de pauze liet Vincent Blom het meegereisde publiek (30 man versus 10 Taverzo toeschouwers) eindelijk echt juichen. In een fraai duel met de sterk spelende Jochem de Hoop maakte Blom het nog onnodig spannend maar uiteindelijk sloeg hij met harde aanvalsballen toe in de beslissende game. Steffen Greup speelde daarna bij vlagen met zijn Poolse opponent die een verdedigende speelstijl hanteerde. Bij een voorsprong van 2-1 in games en 9-7 voor Greup in de vierde leek het een kwestie van tijd voordat het 2e punt binnen werd geslagen. Het liep echter anders aangezien de Poolse kopman van de thuisploeg knap terugkwam en uiteindelijk de wedstrijd wist te beslissen in de vijfde game.

Coach De Heide had na afloop een dubbel gevoel: ‘Voor de pauze was het allemaal net niet. In alle drie de wedstrijden hadden we kansen maar die werden niet benut. Daarnaast speelde Simon onder zijn niveau, de trage Taverzo zaal speelt niet in ons voordeel tegen 3 extreem vaste en degelijke opponenten. Vincent speelde zijn eerste pot al sterk en gelukkig deed hij dat tegen Jochem ook wat resulteerde in een dik verdiende zege. Steffen was daarna ongelukkig in zijn partij waarin hij gewoon duidelijk de betere was met snoeiharde spinballen afgewisseld met lepe steekballen. Hun Poolse kopman vocht zich overigens wel knap terug. Een groot compliment nog naar ons publiek die de hele middag het sfeerbeeld bepaalde.’

De volgende wedstrijd van de heren is op 1 december. Het Wateringse Salamanders komt dan op bezoek in onze eigen SafeCon Arena. Aanvangstijdstip zal 17:00 uur, we hopen U dan te mogen begroeten.