Aanstaande zaterdag is het zover, zowel dames 1 als heren 1 presenteren zich in twee absolute topduels in de eredivisie aan de eigen achterban. Dames 1 opende afgelopen zondag al de competitie met een verdienstelijke 4-2 nederlaag tegen subtopper SKF, Heren 1 speelt zaterdag haar eerste duel. Een voorbeschouwing van een op voorhand schitterende zaterdag.

Dames 1 – Heerlen 1

Onze dames debuteren dit jaar in de eredivisie. Als we teruggaan in de geschiedenis boeken komen we Avanti voor het laatst tegen in de dameseredivisie in 1989. In die tijd werden wel een landstitel en twee Europacups gepakt. Anno 2018 liggen de verhoudingen wat anders, onze toppers zullen van hele goede huize moeten komen om degradatie te ontlopen terwijl onze gasten van vandaag Heerlen titelkandidaat nummer 1 zijn. De Limburgse equipe heeft in de jonge Russische Tatjana Garnova een kopvrouw van Europese topklasse. Aan haar zijde vinden we veterane Elena Timina. De verdedigster (ook van Russische komaf) speelde in het verleden nog tegen onze eigen Betinne Vriesekoop en heeft vele interlands achter haar naam. Het jonge talent Rachel Gerarts maakt jaarlijks enorme sprongen waardoor het team titelkandidaat nummer 1 is. De overige speelsters bij het team zijn Vicky Schuiven, Rianne Strik, Laura van Oppen en Anouk Wijnen. Aan Avanti zijde zullen Nena, Annelfeur, Lenny, Rian en Christel een topdag moeten hebben om wat punten te sprokkelen. Na de hoopgevende wedstrijd tegen SKF is dit echter zeker niet uitgesloten.

Heren 1 – Smash Hattem 1

Na op overtuigende wijze de titel te hebben opgeëist vorig seizoen in de 1e divisie mogen onze heren het dit jaar proberen in de eredivisie. Waar het damesteam hetzelfde is gebleven hebben de heren wel de nodige versterking gekregen. Oude bekende Vincent Blom heeft het team versterkt waardoor Frank, Steffen en Simon nu een bredere basis hebben. Vincent is in absolute grootse vorm de laatste paar seizoenen en is qua niveau vrijwel hetzelfde als de basis van vorig seizoen. Nieuw dit seizoen is dat de Avanti mannen een coach hebben. Jeroen de Heide (jarenlang uitkomend in Avanti 1 en publiekslieveling) gaat de mannen coachen wat hopelijk meer succes tot gevolg heeft. Aanstaande zaterdag wacht gelijk een loodzware tegenstander. Opponent Smash gaat dit jaar voor de landstitel en om dit te bereiken is de Zweedse topper Viktor Brodd aangetrokken. Een speler die de klappen van de zweep kent en door kenners bestempeld word als de beste speler van de eredivisie dit jaar. Met voormalig Nederlands kampioenen Michel de Boer en Martijn de Vries aan zijn zijde is Smash een grote kandidaat voor plek 1. Daarnaast heeft de formatie nog de beschikking over Colin Rengers en Gerben Last.

Heren 2 & Heren 3

Naast de 2 eredivisie duels komen ook Avanti 2 en 3 in actie in de respectievelijk 2e en 3e divisie. Avanti 2 krijgt titelkandidaat Tempo Team op bezoek terwijl het 3e het opneemt tegen Rapidity. Alle duels starten om 15:00 uur en de entree is zoals altijd gratis. Na afloop verzorgt huiszanger Ron Laken een spetterend optreden terwijl Perron 3 present is om de inwendige mens te voorzien.