Een belangrijke weekend was het voor zowel de heren als de vrouwenhoofdmacht. Beide teams verkeren in dezelfde situatie en hebben in de 1e divisie ook dezelfde doelstelling: bij de eerste drie clubs eindigen om zo mee te doen aan de kampioenspoule. Waar de heren de schade tegen kampioen Pecos (4-6) beperkt hielden haalden de dames zwaar uit (9-1) tegen hekkensluiter GTTC.

Een nipte nederlaag dus voor de mannen van gelegenheidscoach Bart Noordhoek (foto). En met een beetje meer fortuin had er zeker meer ingezeten. Naast de vier gescoorde punten (2x Steffen, 1x Simon + dubbelspel) hadden vooral Leon (2 matchpoints tegen Soons) en Simon (gewonnen positie tegen Van der Wiel) zicht op nog een punt voor Avanti. Ondanks de nederlaag is er niets aan de hand voor de Azurri. Komende zaterdag tegen Tempo Team is immers 1 punt genoeg om een plek bij de eerste drie veilig te stellen.

De dames moesten dik winnen om aansluiting te vinden bij de play-off plaatsen. Anne Fleur verloor éénmaal maar alle overige potten gingen naar de thuisploeg. Een cruciale overwinning waardoor nu in de laatste wedstrijd 5 punten genoeg zijn om definitief de 3e plek veilig te stellen. Dit zal niet makkelijk worden tegen DTV maar zal wel de doelstelling worden.