Speelronde 5 was een uiterst succesvolle voor TTV Avanti. In de eigen SafeCon Arena kwamen alle vier de landelijke teams tot winst waardoor er goede zaken werden gedaan op de ranglijst. De beide vlaggenschepen (Dames 1 en Heren 1) gingen hand in hand naar een 6-4 zege. Waar de dames tegen Vriendenschaar zware tegenstand ondervond en met enig fortuin de overwinning greep, was het bij de heren een gezapige bedoeling.
Avanti trad aan met invaller Steven Pouw (Heren 3) maar Middelburg was met 4 punten spekkoper in Hazerswoude. Steffen Greup liet green spaan heel van zijn tegenstanders en ook Simon Goessens deed vrolijk hetzelfde tegen de wanhopig strijdende broertjes Huiden. Tegen Soren de Witte moest hij echter het hoofd buigen met 11-9 in de vijfde. Hetzelfde overkwam Steven Pouw tegen Arjan Huiden waardoor de mannen met ‘slechts’ 6-4 wisten te winnen. Bij de dames was er sprake van een vreemd scoreverloop. Halverwege stonden de Azurri met 4-1 voor maar de Goudse opponent knokten zich knap terug naar 4-4. Twee loodzware laatste wedstrijden van Annefleur Trel en Lenny van der Meer werden toch nog binnen geharkt waardoor de zes punten met een wijntje gevierd konden worden. Zowel de Avanti dames en heren gaan halverwege de competitie fier aan de leiding in de 1e divisie.

Een niveau lager is Heren 2 verwikkeld in een loodzwaar gevecht om handhaving. Tegen het niet kinderachtige Never Despair werd er echter prima uitgehaald: 7-3 winst. Kopman Martin Groenewold noteerde een ‘drietje’ alhoewel hij bijzonder goed weg kwam tegen de sterk speleden Martens. Olaf Stolwijk en Ronald Vijverberg speelden uitstekend en voegden daar nog twee zeges elk aan toe waardoor de ruime zege veilig werd gesteld.

In de 3e divisie heeft Heren 3 medekoploper Amstelveen (voorlopig) van zich afgeschut. Onder leiding van kopman Patrick Nieuwendijk werden er zeven punten binnengekopt. Naast de tegenwoordig normale hattrick van Patrick scoorden Vincent Swart (2x) en Marcel Does (1x) de overige punten. Halverwege de competitie staat Avanti nu gedeeld bovenaan met SKF.