Vrijdag 5 mei ging de zomercompetitie van start.

Voor aanvang van de wedstrijden werd Avanti Duo 3 gehuldigd. Dit team is kampioen geworden in de 5eklasse van de duo-competitie in de afdeling West.

Onze voorzitter Nico had de statistieken erbij gezocht op TTkaart en concludeerde dat dit de 1e keer was dat dit team kampioen werd in hun tafeltenniscarrière bij Avanti in de periode 2003 t/m 2016 (oudere gegevens staan niet vermeld bij TTkaart).

Peter de Heij en Dennis Kluft eindigden dit voorjaar met een ruime voorsprong van 5 punten op de concurrentie. Zelfs zonder de 3 punten van hun teamgenoten Ralph ten Broeke (2x meegespeeld) en Louis van der Gaag (1x meegespeeld) waren ze nog steeds op de bovenste plek geëindigd.

Een prima prestatie! Er volgde nog een discussie over de voor- en nadelen van de duo-competitie. Duo 3 vindt het geen probleem dat er zo veel wedstrijden door de week worden ingeroosterd in plaats van op vrijdagavond want “echte kampioenen zijn altijd beschikbaar”!

Na het applaus en de bloemen werden de wedstrijden ingedeeld.

Er waren 14 personen aanwezig. Supporter Wesley trok een paar gymschoenen aan uit de gevonden voorwerpen doos en vormde spontaan een team met maandagavond recreant Ton.

Zo waren er 8 teams en werd er fanatiek gestreden in de zaal. Na afloop werd er nog lang nagekaart (letterlijk en figuurlijk).

De stand na de eerste week is als volgt:

5 pt        2771      3352      Pouwtjes (Steven/Wouter)

5 pt        2019      2448      Eric/Theo (met deze week invallers Robert/Linda)

4 pt        1534      2310      Robert/Linda

4 pt        1000      1000      George/Paul

1 pt        2310      1534      Buurman & Buurman (Tim/Vincent)

1 pt        1000      1000      Ton/Wesley

0 pt        3352      2771      Feitse/Sebastiaan

0 pt        2448      2019      Henk/Ronald

In de 2e kolom staat de som van de tegenstanderratings, in de 3e kolom de eigen teamrating.

Heb je zin om ook één of meerdere avonden mee te tafeltennissen, meld je dan op vrijdagavond om 19.45 uur bij Avanti, alleen of met een teamgenoot,  en doe mee.