Na een weekje rust (i.v.m. het jeugd ranglijst toernooi in Tilburg) mochten alle jeugdteams zaterdag weer aan de slag.

Avanti 2 speelde uit tegen Combat 1. Tegen Combat moesten zo veel mogelijk punten worden binnen gesleept, aangezien de nummer twee tegen de laatste moest spelen. De verwachting was dat zij hun maximale aantal punten wel zouden halen. Jovanny mocht het spit af bijten en deed dat niet slecht, het eerste punt was binnen. Els moest helaas haar meerdere herkennen in haar tegenstander, waarna Annabel weer een punt pakte. De dubbel ging helaas weer naar te tegenpartij, dus 2-2. En zo bleef het spel heen en weer gaan. Na een paar spannende potten, keerde ze huiswaarts met 5 punten. Zoals verwacht haalde Play Fair het maximale aantal punten, waardoor Avanti en Play Fair nu weer de eerste plaats delen. Volgende week gaat het er dus nog erg om spannen. Avanti speelt tegen de een na onderste en Play Fair moet tegen Combat.

Avanti 3 moest uit tegen Taverzo. Ook zij moesten zo veel mogelijk punten binnenslepen om zicht te houden op de koppositie. En ook hier stond het na de dubbel 2-2 en werden de punten behoorlijk gelijkmatig verdeeld. Zowel Dave als Robin wisten 2 partijen te winnen en ook Glenn kon een punt meepakken.  Aangezien hier de dubbel wel werd gewonnen, stond er een mooie eindstand van 4-6 op het scorebord. Helaas sleepte De Treffers ook weer de nodige punten binnen en meer dan Avanti, waardoor zij nu 12 punten los staan van Avanti. De koppositie is dus uit zicht. Nu is het zaak om volgende week niet ook de tweede plek uit handen te geven!

Avanti 4 reisde af naar Rotterdam naar Overschie, welk team 5 punten voor stond op Avanti bij aanvang van de wedstrijd. Het beloofde dus een paar spannende partijen op te leveren. Helaas moesten Jinte, Wesley en Bryan hun meerdere erkennen in het team van Overschie. Alleen Wesley wist nog een puntje binnen te slepen. Volgende week nog tegen Rijnsoever, de nummer één. Maar daar zal niets meer mee veranderen. Avanti 4 eindigt in hun poule op de vierde plaats.

Bij Avanti 5 speelden Ruben, Rens en Joep tegen het team van Rijnsoever, die ze qua punten op de hielen zit. Na de eerste enkel partijen en de dubbel, stonden de jongens met 3-1 voor. Daarna werden de kaarten weer geschud en werden er toch wat meer puntjes weg gegeven. Uiteindelijk keerden zowel Ruben als Joep met 2 punten en Rens met 1 punt naar huis. Ook de dubbel was in het voordeel van Avanti beslist. Met nog één wedstrijd te gaan, lijkt de tweede plaats niet meer te kunnen ontglippen.

Er zijn volgende week dus nog flink wat wedstrijden die echt ergens om gaan. De jeugdteams spelen allemaal thuis vanaf 10:30 uur. Ze kunnen wel wat aanmoediging gebruiken!