Afgelopen zaterdag stonden de eerste jeugdwedstrijden weer voor de deur. Ieder team speelde uit.

Jongens 1 (Landelijk A) reisde af naar TOGB. Ieder puntje was welkom. Feitse had de smaak goed te pakken, en verloor alleen van een goed spelende Jadde van Voorthuizen. Max won één wedstrijd, en het dubbel werd verloren. Eindstand: 7-3 verlies.

Avanti 2 nam het op tegen Play Fair. De speler van de dag was Annabel. Annabel speelde, spinde, blokte en serveerde als nooit tevoren, en won zo al haar drie wedstrijden. Vincent en Els wonnen er beide één, wat resulteerde in een gelijkspel: 5-5.

Ook Avanti 3 speelde tegen Play Fair. Dave en Annabel speelde beide met de beste tactiek, want ook Dave won al zijn wedstrijden. Robin won twee wedstrijden, en Glenn won er één. Het dubbel werd gewonnen door Avanti onder leiding van captain Dave. Einduitslag: 3-7 winst!

Avanti 4 reisde af naar Rotterdam, waar FVT stond te wachten. Bryan was een tikkeltje gespannen voor zijn eerste competitiewedstrijd, waardoor hij driemaal zijn tegenstander moest feliciteren. Wesley en Kirsten speelden goed, en wonnen beide twee wedstrijden. Einduitslag: 6-4 verlies.

Avanti 5 reisde af naar Zoetermeer, naar het altijd lastige Taverzo. Met twee debutanten in de opstelling (Martijn en Ruben) samen met grootmeester Joep gingen zij voor de winst. Joep was heer en meester, en won zijn drie wedstrijden. Ruben liet zien dat ook hij kon winnen, en won heel netjes een wedstrijd. Martijn moest helaas driemaal zijn tegenstander feliciteren. Joep en Ruben wonnen samen ook het dubbel. Uitslag: 5-5.

Niet alleen het seizoen is begonnen, maar ook de jacht naar de titel ‘Percentagejager Seizoen Najaar 2015’.

Vorig jaar wonnen zowel Joep als Glenn deze prijs. De regels zijn nu wat aangepast. De jeugdspeler met het hoogste percentage, met minimaal 5 gespeelde competitiewedstrijden.

De stand na ronde een:

1. Joep van der Meer   100% (3/3)
  2. Dave van Keulen   100% (3/3)
  3. Annabel Verlaan   100% (3/3)
  4. Robin Uitbeijerse   67% (2/3)
  5. Kirsten Segaar   67% (2/3)
  6. Wesley Hassefras   67% (2/3)
  7. Feitse Bos   67% (2/3)