Zo sla je een weekje over vanwege de wintersport en zo ben je alweer een paar weken verder. Hieronder dus een samenvatting van de afgelopen weken.

Avanti 1

De verwachting dat het dit jaar een pittig jaar zou worden voor dit team klopt. Maar toch weten de spelers regelmatig puntjes te pakken. Bijvoorbeeld tegen Scylla waar Vincent al zijn wedstrijden won, Els er eentje en Jovanny twee van zijn wedstrijden. Maar ook tegen de nummer 1 VVV zijn er toch 2 mooie punten binnengesleept. Zo net over de helft van de voorjaarscompetitie staat Avanti 1 op de een na laatste plaats met Play Fair in het vizier op 6 punten. En laat dat nu ook de tegenstander zijn van komende zaterdag!

Avanti 2

De heren zijn maar met z’n drieën in dit team en dat zorgt toch regelmatig voor wat geregel op vrijdag. Zeker met de heersende griep de afgelopen weken. Gelukkig kunnen Glenn en Wesley af en toe invallen en zelfs Kirsten is een keer bereid gevonden om de honneurs waar te nemen. Tim weet tot nu toe nog al zijn wedstrijden te winnen. En ook Robin en Dave halen de benodigde punten binnen en hebben een persoonlijke score van boven de 50%!

In deze poule is het dringen in de top 3. TOV staat op de eerste plaats met 41 punten, De Treffers op de tweede plaats met 38 punten, op de voet gevolgd door Avanti met 37 punten. Het laatste deel van de competitie zal er dus om gaan om zo veel mogelijk punten te halen. Met als spannendste deel de laatste twee rondes tegen respectievelijk De Treffers (thuis) en TOV (uit).

Avanti 3

Dit team gaat eigenlijk hartstikke lekker. Ze staan op een mooie tweede plaats met de nummer 1 op 8 punten afstand. Dat lijkt bijna onoverbrugbaar, maar met nog vier rondes te gaan, is het vooral zaak om dichtbij te blijven. En zeker die tweede plaats niet meer uit handen te geven. Zowel Kirsten als Wesley winnen tot nu toe al hun wedstrijden en ook Joep wint zo’n 60% van zijn wedstrijden. Glenn, Julia en Bryan hebben het wat lastiger, waarbij Bryan tot nu toe helaas nog niet één keer zijn tegenstander heeft mogen bedanken voor de mooie pot. Maar dat komt vast goed de komende vier speelrondes!

Avanti 4

De jongste telgen van de club doet het ook best goed. Ze staan op een mooie derde plaats. De nummers twee en één staan wel op enige afstand, dus is het zaak om die derde plaats vast te houden. En dat zal nog best lastig worden met SETT en VVV vlak erachter. Komende zaterdag wordt er tegen SETT gespeeld, dus dat wordt wel spannend! Daarna twee thuiswedstrijden waarvan één tegen de koploper en één tegen VVV. De laatste wedstrijd (uit) is dan tegen de laatste in hun poule. Kom op jongens!

De foto bij deze post is een foto van de dubbel Avanti 4-Phoenix met Martijn en Ruben namens Avanti 4.

En dan natuurlijk de percentagejager!

Na zes rondes is de top 5 als volgt:

Tim van der Lans 100% (13/13)

Kirsten Segaar 100% (12/12)

Wesley Hassefras 100% (9/9)

Ruben Vink 89% (8/9)

Ferry Kramer 73% (11/15)

Note: Feitse staat ook op 100%, maar met 3 uit 3 is hij niet opgenomen in de top 5.