big912Beste (bar)vrijwilligers, Avanti stelt het zeer op prijs dat u zich inzet voor de vereniging. Immers vele handen maken licht werk.

Voor de mensen die bij de ALV aanwezig waren is het inmiddels bekend dat iedereen die achter de bar staat verplicht de instructie ‘verantwoord alcohol schenken’ moet hebben gevolgd. Mensen zonder geldig certificaat mogen niet achter de bar staan. Dit is het beleid van de gemeente Alphen aan den Rijn. Lees verder hoe u dit certificaat kunt krijgen, het is een kleine moeite!

Bovenstaande klinkt natuurlijk erg streng, maar het is een serieuze zaak. Wanneer een buitengewone opsporingsambtenaar (BOA) een controle uitoefend en er mensen achter de bar staan zonder certificaat kan TTV Avanti de bevoegdheid verliezen alcohol te schenken, wat een flinke financiele strop zou zijn voor onze gezonde club, maar natuurlijk ook veel gezelligheid zou wegnemen. Daarnaast moeten we natuurlijk als vereniging voorkomen dat minderjarigen alcohol nuttigen, daarom is het verdrag met de gemeente ook getekend door het bestuur.

Gelukkig is het een kleine moeite dit certificaat te behalen. De (cursus) betreft een kwartiertje leeswerk en een kwartiertje 20 vragen invullen. Dit kunt u thuis vanachter uw computer doen. Hoe werkt dit?

1. Ga naar: http://www.nocnsf.nl/cms/showpage.aspx?id=2751
2. Vul bij emailadres deelnemer uw emailadres in en bij emailadres barverantwoordelijke bestuur@ttvavanti.nl
3. Aangesloten bij bond Overige
4. De overige gegevens spreken voor zich.
5. Druk hierna op begin de test en u krijgt 20 vragen.

De vragen zijn niet heel moeilijk, maar lees wel even van te voren het onderdeel wat u moet weten voor de vragen die puur op kennis berust zijn. Met logisch nadenken komt u een heel eind. Voorkom dus een boete of erger voor onze vereniging en doe de test! Alvast dank namens het bestuur en de barcommissie.

Proost!