nico stolwijk voorzitterWat gaat 2015 ons brengen?

De verkiezing sportvereniging van het jaar 2014!

2014 was sportief gezien voor Avanti een prima jaar. Heren 1 kampioen, Heren 2 kampioen, Heren 3 kampioen, Dames 1 kampioen en Jongens 1 nr. 2 van Nederland met uitsluitend jeugdspelers uit (voormalig) Rijnwoude. Genoeg reden om onze vereniging aan te melden voor de verkiezing van Sportvereniging van het jaar 2014 van de gemeente Alphen aan de Rijn. In februari zal bekend worden of Avanti is doorgedrongen tot de laatste 3 genomineerden, waaruit gekozen gaat worden. We houden je op de hoogte!

Sportieve vooruitblik

Als we sportief vooruitblikken dan zijn we benieuwd hoe Heren 1 zich gaat presenteren in de Eredivisie. Doelstelling is handhaving. Dat is een hele uitdaging, maar niet onmogelijk, volgens de kenners. Voor Dames 1 geldt ook een ambitieuze doelstelling, namelijk meteen meedraaien In de top van de 1e divisie. Binnen enkele competities wil ook het damesteam naar de Eredivisie. We hopen dat veel supporters de Safecon Arena weer weten te vinden als onze standaardteams thuisspelen. De speelzaal is dan gezellig vol, want in de meeste gevallen spelen alle landelijke teams tegelijk thuis: Heren 1,2,3, Dames 1 en Jongens 1 (landelijk A). Op al deze zaterdagen is er weer het befaamde Eetcafé. Daarnaast zal het met extraatjes nog gezelliger worden gemaakt. Kom dus onze teams aanmoedigen en geniet van al het moois wat onze vereniging te bieden heeft.

Nieuwe activiteiten

Als we naar andere zaken kijken in 2015 dan is een belangrijk project het opknappen van onze kantine in de zomerperiode. Het plan hiervoor wordt de komende maand gemaakt en zal worden ingediend bij het Rabobank Rijnstreekfonds voor een geldelijke bijdrage. Verder gaan we aan de slag met het verbeteren van de website en willen we een tafeltennis reünie organiseren voor oud-leden die pakweg in de jaren 80 bij Avanti speelden.

Algemene Ledenvergadering

Ook alvast handig om te weten. Op 16 maart wordt de Algemene Ledenvergadering gehouden. Daarbij zal het bestuur in ieder geval een voorstel indienen om alle actieve (senioren)leden en ouders van jeugdleden te verplichten een (bescheiden) bijdrage te leveren aan het vrijwilligerswerk van de vereniging. Hoewel Avanti een vaste kern van vrijwilligers heeft, wordt het toch steeds moeilijker om alle taken voor het goed functioneren van de club ingevuld te krijgen. Samen maken we de vereniging en dus wordt ook van iedereen een (bescheiden) bijdrage verwacht.
Zet dus 16 maart alvast in je agenda!

Nico Stolwijk

voorzitter@ttvavanti.nl