Samenwerking met basisschool De Springplank!

Vanaf de eerste week van november zullen alle groepen 3 t/m 8 van basisschool De Springplank gedurende 6 weken tafeltennistraining krijgen bij Avanti. Trainers van onze vereniging (Annefleur, Steven, Wouter) zullen de kinderen de beginselen van het tafeltennis bijbrengen. Deze mooie samenwerking is tot stand gekomen vanwege de bezuinigingen bij de gemeente. De Springplank kan nog maar voor de helft van de gymnastiekuren terecht in de Landvliethal en zocht een oplossing. Als de tafeltennislessen bevallen bestaat een kans op verdere samenwerking gedurende de wintermaanden. Nog een voordeel voor de Springplank is dat ze met de trainingen het risico lopen hoge ogen te gooien bij de Hazerswoudse Kampioenschappen voor basisscholen die op 28 december a.s. weer worden georganiseerd. Vanaf medio november worden alle Hazerswoudse basisscholen hiervoor benaderd. In de maand december kunnen de deelnemers inschrijven voor trainingen.

Verder zijn wij nieuwsgierig naar de reactie op onze subsidie-aanvraag bij de gemeente Alphen aan den Rijn. We hebben de ambitie om tafeltennis (ook) te promoten in Boskoop door het benaderen van de basisscholen, het geven van clinics , trainingen en een eindtournooi. Avanti is een geheel op zichzelf staande vereniging die altijd zonder subsidies heeft gewerkt en daar ook niet afhankelijk van wil zijn. Vanaf 2016 gelden er echter nieuwe subsidieregels, waarmee zogenaamde maatschappelijke effecten moeten worden behaald, zoals bijvoorbeeld “kinderen tot 12 jaar hebben een gezonde leefstijl”. Zo zijn we op het idee gekomen om een subsidie-aanvraag in te dienen die extra wervingsactiviteiten mogelijk moet maken. Een subsidie is overigens altijd een aanvulling op de eigen bijdrage die een vereniging moet leveren. De gemeente heeft ons al wel laten weten dat het beschikbare subsidiebudget ruim 2,5x overtekend is. We wachten dus nog maar even af.

Nico Stolwijk

voorzitter@ttvavanti.nl