Na een magere start van de competitie is speelronde 3 bijzonder succesvol gebleken voor de landelijke Avanti teams. De Dames boekten in de streekderby met Docos een prima 4-6 overwinning, terwijl de Heren met 3-7 wisten te zegevieren bij Hercules. Ook de reserves van de Hazerswoudse vereniging waren uitstekend op dreef. Heren 2 wist te winnen van Vriendenschaar 2 met 6-4, terwijl Heren 3 in de 3e divisie te sterk bleek met dezelfde cijfers voor Maastricht.

Bij de dames werd de buit eerlijk verdeeld. Rian Nijdam, Lenny van der Meer en Annefleur Trel wisten allen keurig twee zeges te behalen. Het dubbelspel bleef in Leiden waardoor zes punten een feit was. Bij de heren was kopman Steffen Greup uitstekend op dreef. Bij Hercules kwam hij niet echt in de problemen waardoor een tweede hattrick op rij een feit werd. Frank Hollak (1x winst) en Simon Goessens (2x winst) lieten ook goed spel zien en tezamen met het gewonnen dubbelspel kwam de eerste zege van het seizoen tot stand.

Komende zaterdag staan er weer een serie aan thuiswedstrijden op het programma. De heren ontvangen buurman Pecos, terwijl bij de dames Dedemsvaart op bezoek komt. Daarnaast spelen ook Heren 2 en 3 een thuiswedstrijd waardoor er weer meer dan voldoende toptafeltennis te zien is in de SafeCon Arena.