Op zaterdagavond 17 oktober is de Safecon Arena van TTV Avanti het decor van de eerste editie van het Tafeltennis/dart toernooi. Onder de bezielende leiding van George Hoogenboom zullen leden van tafeltennisvereniging Avanti de strijd aangaan met darters (’t Veen) en tafeltennissers (De Treffers) uit Roelofarendsveen. Doel is tafeltennissers op een gezellige manier kennis te laten maken met darten en het uitmuntende rekenkundig inzicht dat nodig is om van 501 terug te tellen naar nul. Darters kunnen op hun beurt ervaren welk reactievermogen er nodig is om het balletje op een relatief kleine tafel succesvol heen en weer te kunnen slaan. Maar niet alleen leden van Avanti en De Treffers zijn welkom. Iedereen die 16 jaar of ouder is en zin heeft kan meedoen. Dus vrienden- en vriendinnen(groepen) kom gezellig naar de Avanti-hal en daag elkaar uit. Niveau is onbelangrijk, gezelligheid en sportiviteit wel.

De deelnemers worden verdeeld in poules van 4. Een wedstrijd bestaat uit 1 game tafeltennis en 1 game darten. Bij een gelijke eindstand wordt nog een game tafeltennis gespeeld en krijgt de winnaar vervolgens bij het darten 250 punten voor De nummers 1 en 2 van de poule gaan door naar de winnaarsronde in een knockout systeem. De nummers 3 en 4 komen in de verliezersronde. Op deze manier komt iedereen ruimschoots aan zijn trekken.
Het toernooi start om 20.00 uur. Aanmelden kan via een mail naar arnoutvandentop@gmail.com. Deelname kost 5 euro. Hiervan worden prijzen gekocht en krijgt men een bittergarnituur. Zaal open 19.30 uur, Sportparklaan 2 te Hazerswoude-Dorp.