Aanstaande zaterdag speelt ons eerste herenteam thuis in de SafeCon Arena tegen De Veluwe. Bij de gasten zien we voormalig wereldtopper Paul Haldan in de basis staan. Haldan heeft een verleden bij Avanti als zowel speler als ‘bijna’ speler. We kijken terug in de oude doos met onderstaande persberichten uit vervlogen tijden.

NRC HANDELSBLAD 3 Februari 1990

Paul Haldan toch niet naar Avanti

Tafeltennisclub Avanti zal het in de voorjaars-competitie zonder Paul Haldan moeten stellen. De vereniging uit Hazerswoude meende de nationale kampioen vandaag in het duel tegen Tempo Team al te kunnen inzetten. De tuchtcommissie van de bond besliste gisteravond dat Haldan op grond van de reglementen niet voor Avanti kan uitkomen, omdat hij eerder dit seizoen actief was voor het Zweedse Sparvagen. Volgens de reglementen van de bond mag een speler in een seizoen niet voor twee verenigingen spelen.

VOLKSKRANT 1990

HALDAN MET AVANTI ONDERUIT IN EUROPA

Na jarenlang Europacup avonturen met de dames kwam de nadruk nu op de heren in Europa. Dankzij de sponsor kon Avanti de nationale topper Paul Haldan aantrekken voor de Europacup duels. Hij ging samen met de Avanti selectie de Europacup 2 spelen. In de 1e ronde volgde in Frankrijk een zware ontmoeting met Chalons sur Marne. In het team van de Fransen de topper Eloi. Na een 0-3 achterstand werd alsnog met 5-3 gewonnen door Haldan, Turk en Bakker jr. In de 2e ronde werd in eigen huis gespeeld tegen het Italiaanse CT Ferentino. Met Paul Haldan, Chen Sung en Rob Turk was de klus snel geklaard, een duidelijke 5-0 winst. In de achtste finale volgde een zware wedstrijd tegen SV Steinhagen uit West-Duitsland. Na moeilijke wedstrijden moest Maxell/Avanti de strijd opgeven en werd met 3-5 verloren door Chen Sung, Paul Haldan en Rob Turk.