In de laatste competitieronde speelde het vlaggenschip van Avanti thuis tegen Klimaatgroep Stars. Veel spanning stond er niet op de wedstrijd, want het kampioenschap was vorige week al behaald door concurrent SKF met 8-2 van tafel te slaan. De wedstrijd tegen Klimaatgroep was nog wel interessant voor de competitiestatistieken. Omdat zowel Simon Goessens, Frank Hollak als Steffen Greup 2 winstpartijen boekten – en ook het dubbel werd gewonnen – stond er uiteindelijk een 7-3 overwinning op de borden. Daarmee kroonde Simon Goessens zich tot percentagekoning van de gehele competitie. Met 24 overwinningen uit 30 wedstrijden kwam hij uit op 80%. Frank Hollak bleef daar maar 1 winstpartij bij achter (77%). Komend seizoen spelen de mannen uit Hazerswoude in de kampioenspoule van de 1e divisie en gaan zij op jacht naar de eredivisie. Uiteraard werd het kampioenschap na afloop nog even goed gevierd.

In het kielzog van de mannen slaagden ook de dames van Avanti erin om de kampioenspoule van de 1e divisie te behalen. Tafelten Zwolle werd met 7-3 aan de zegekar gebonden en daarmee werd de 3e plaats inĀ  de eindstand zeker gesteld. Met de beste 3 teams uit de andere competitiepoule gaan Rian Nijdam, Christel Petiet, Annefleur Trel en Lenny van der Meer komend seizoen hun uiterste best doen zo hoog mogelijk te eindigen.

Ook Heren 2 leverde dit seizoen een prima prestatie in de 2e divisie. Door de laatste wedstrijd met 6-4 te winnen van directe concurrent US 2 werd de 2e plaats in de eindrangschikking een feit. Patrick Nieuwendijk (2x), Olaf Stolwijk (2x), Ronald Vijverberg (1x) en het dubbel zorgden voor de punten. Heren 3, ook actief in de 2e divisie, daalt af naar de 3e divisie. De laatste wedstrijd ging met 4-6 verloren tegen HTC, maar de degradatie was vorige week al een feit.