Stephan 5e, nieuwkomer Patrick 8ste

Afgelopen weekend werden in Panningen de finales van de Nationale Jeugdmeerkampen gehouden, ook wel het Top-12 toernooi genoemd. In dit prestigieuze toernooi strijden per leeftijdscategorie de 12 overgebleven finalisten in 11 wedstrijden tegen elkaar. TTV Avanti had 2 ijzers in het vuur: bij de junioren Stephan Sparreboom en bij de kadetten Olaf Stolwijk. Ook toekomstig Avanti speler Patrick Nieuwendijk had zich als kadet geplaatst voor het finaleweekend.

Olaf speelde een uitstekend toernooi waarbij hij na 10 wedstrijden nog slechts 1 nederlaag had geleden. Als er in de laatste ronde gewonnen zou worden van Brent Bakker, dan zou hij de titel voor zich opeisen. Olaf had echter de pech dat zijn tegenstander de wedstrijd van zijn leven speelde (quote van de coach) en vrijwel alle ballen raak sloeg. Er ontspon zich een bloedstollende strijd, waarbij Olaf met 11-8 in de 5e game aan het kortste eind trok. Door dit verlies eindigde hij als tweede in de eindrangschikking. Een prachtige prestatie natuurlijk, maar toch ook een beetje zuur voor Olaf en zijn coach Vincent Swart.  Olaf was daarbij de enige die eindwinnaar Nolan Schultz had verslagen.

Ook Stephan Sparreboom, als 10e geplaatst, leverde een knappe prestatie door in zijn laatste toernooi bij de junioren op de 5e plaats te eindigen. Van de 11 gespeelde wedstrijden won hij er 7. Daarbij had hij echter de pech dat de winst tegen eredivisiespeler Erik Agamyan niet meetelde, omdat deze later in het toernooi geblesseerd opgaf. Het was het laatste toernooi van Stephan die Avanti gaat verlaten en gaat studeren in Tilburg. Stephan bedankt voor alle mooie (en bewogen) jaren en veel succes in Tilburg!

Al met al een zeer geslaagd optreden van de Avanti-youngsters, waarmee zij het seizoen op waardige wijze afsloten. Met dank aan de coaches Vincent Swart en Martijn Wassing die onze jongens 2 dagen lang met raad en daad bijstonden.

Patrick Nieuwendijk had zich als doel gesteld om 7 partijen te winnen, waardoor hij genoeg punten op de A-ranglijst zou hebben om volgend seizoen voor Avanti in de 3e divisie uit te kunnen komen. Helaas bleef Patrick iets onder zijn kunnen en eindigde met 5 winstpartijen op de 8ste plaats in de eindrangschikking. Dit betekent dat hij volgend seizoen in de hoofdklasse start. Dat neemt niet weg dat Patrick zeer welkom is bij onze verenging!