De heren van Avanti hebben een speelronde voor het einde al de titel opgeëist. In de voorlaatste wedstrijd werd er aangetreden tegen directe concurrent SKF en in Veenendaal werd het snel duidelijk wie de sterkste is in deze 1e divisie poule. De dit seizoen in uitstekende vorm verkerende Frank Hollak wist de openingspartij te winnen in een kraker waarna zijn teamgenoten Simon Goessens en Steffen Greup zijn voorbeeld wisten te volgen.

In het vervolg van de wedstrijd werden er nog 5 overwinningen bijgeschreven met bij vlagen sensationeel spel. Slechts 2 punten viel de thuisploeg ten deel (het dubbelspel en een nederlaag van Simon Goessens) waardoor de einduitslag 2-8 werd voor de Hazerswoudse equipe. In de stand is de voorsprong nu opgelopen tot 10 punten op hetzelfde SKF waardoor de titel nu al een feit is.

Waar de heren van Avanti de zeges bijeen slaan is het voor de dameshoofdmacht harder werken. In Hoorn moest de ploeg een nipte 6-4 nederlaag incasseren tegen Disnierats. Annefleur Trel, Lenny van der Meer en Rian Nijdam wisten allen eenmaal te zegevieren terwijl ook het dubbelspel werd binnengeslagen.

Komende zaterdag is de afsluiting van het seizoen bijzonder de moeite waard. In de eigen SafeCon Arena hebben de dames 3 punten nodig tegen concurrent Zwolle om zich bij de promotiepoule te spelen. Daarnaast spelen de heren een galawedstrijd tegen Midstars en zullen de mannen uitgebreid gehuldigd worden. Naast tafeltennis op topniveau zal er na afloop live muziek zijn van De Bende van Elliende, een heerlijk warm buffet na de wedstrijd en tijdens de wedstrijden zullen de bitterballen weer rond gaan. Aangezien het ladies Day is krijgen alle vrouwelijke bezoekers een glaasje Prosecco bij binnenkomst. Alle reden dus om zaterdag een bezoekje (toegang gratis) te brengen bij Avanti aan de Sportparklaan 2 in Hazerswoude.