In de eredivisie tafeltennis heeft Avanti haar eerste overwinning te pakken. In de streekderby tegen het Oegstgeestse Pecos werd een verdiende 2-4 overwinning geboekt. Frank Hollak was de grote man aan Hazerswoudse zijde met twee zeges. Simon Goessens en Steffen Greup boekten ieder één zege waardoor het collectief de doorslag gaf in deze wedstrijd.

Avanti kende een ware kickstart tegen Pecos. Waar in de thuiswedstrijd nog ongelukkig de eerste serie wedstrijden verloren ging tegen deze tegenstander was het nu een messcherp optreden welk de openingsserie wedstrijden van Hazerswoudse zijde typeerde. Frank Hollak dicteerde tegen voormalig Nederlands kampioen Casper ter Luun welk het openingspunt opleverde voor de gasten uit Hazerswoude. Kopman Steffen Greup gaf daarna in drie strakke games geen kans aan de symphatieke Tony Nader, waarna Simon Goessens de kers op de taart zette door glansrijk met 1-3 te winnen van René Waterreus.

Na de pauze gaf de thuisploeg meer gas en kwam middels een zwaar bevochtte zege van Ter Luun op Greup terug in de wedstrijd. Hollak bekroonde zijn middag middels een eveneens pittige zege op Waterreus, waarna het slotakkoord aan Nader was die Goessens terugwees met sterk direct spel.

Na afloop blikte Simon Goessens met gemixte gevoels terug op de wedstrijd: ‘Van te voren teken je natuurlijk voor een 2-4 zege op Pecos, maar na afloop hadden we best een punt meer kunnen pakken. Steffen was de betere over Casper ter Luun maar kon helaas voor ons niet doordrukken. Na het debacle van vorige week tegen SKF is dit al met al wel het juiste antwoord. We staan dan wel laatste in de stand, maar geven ons zeker nog niet gewonnen. Met onze kwaliteiten kunnen we van iedereen winnen. Wellicht kunnen we nog een enorme stunt uithalen en derde worden. Daar gaan we in ieder geval wel voor.’