Waar de dames en de andere landelijke teams vorige week al gestart waren, ging de competitie voor het vlaggenschip bij de heren pas dit weekend van start. Tegen het op papier sterkere Smash’70 uit Hattem werd een knap 3-3 gelijkspel behaald. Simon Goessens verkeerde in bloedvorm en won allebei zijn wedstrijden (tegen Colin Rengers en Michel de Boer), terwijl ook Frank Hollak een winstpunt binnensleepte door tegen Michel de Boer een 6-1 achterstand in de beslissende game om te buigen naar een 11-9 overwinning. Steffen Greup bleef deze week met lege handen staan.

Nadat de dames vorige week 2 punten behaalde, bleven ze deze week bij hun eredivisiedebuut voor thuispubliek helaas met lege handen achter: 0-6. Tegen TTV Lybrae Heerlen lagen er zeker kansen op winstpartijen; zo zag Annefleur Trel 3 matchpoints in rook opgaan. Ook voor Rian en Nena vielen de wedstrijden helaas net de verkeerde kant op.

Heren 2 herstelde zich ondertussen van de uitnederlaag van vorige week, door met 6-4 van het Amsterdamse Tempo-Team te winnen. Olaf en Patrick wonnen allebei twee wedstrijden, en ook Edu sleepte een punt binnen. Ook het dubbel viel de Hazerswoudse kant op. Bij heren 3 ondertussen speelde Albert van Beek zijn eerste wedstrijd voor het thuispubliek. Dat deed hij grandioos: hij wist de dag zonder gameverlies af te sluiten. Ook Marcel won alledrie zijn wedstrijden, en Steven leverde met 2 punten ook een mooie bijdrage: 8-2 winst tegen Rapidity.

De komende weken spelen alle landelijke teams uit. Op zaterdag 6 oktober zijn de eerste thuiswedstrijden weer, dan spelen heren 2 en 3. De dag daarna (zondag 7 oktober) is er voor het Avanti-publiek een mooie gelegenheid om een uitwedstrijd in de buurt mee te pakken: dan spelen zowel Dames 1 als Heren 1 om 13:00 in Leiden tegen Scylla.