De herenhoofdmacht van Avanti heeft uitstekende zaken gedaan. In Hoorn werd hekkensluiter Disnierats op een ruime 2-8 nederlaag getrakteerd. Voor de pauze ging het nog gelijk op (2-3 ruststand) maar daarna was er geen houden meer aan. Onder aanvoering van Simon Goessens en Steffen Greup (beide boekten een hattrick) knalde Frank Hollak daar nog twee winstpartijen bij. Gek genoeg werd voor het eerst sinds een hele lang tijd het dubbelspel verloren door het vaste dubbel Simon/Steffen. Door deze overwinning doet de Hazerswoudse formatie weer volop mee voor de 2e plaats die op het eind van de rit recht geeft op een promotie/degradatie wedstrijd naar de Eredivisie.

Waar de heren uitstekend op dreef waren, ging het in Zoetermeer een stuk minder goed voor de vrouwen hoofdmacht. Na twee knappe overwinningen op rij bleek nu Taverzo te sterk: 7-3. Aan Lenny van der Meer lag het zeker niet getuige haar fraaie hattrick. De normaal zo stabiel spelende Rian Nijdam en Christel Petiet hadden het geluk niet aan hun zijn wat resulteerde in een 0 op het wedstrijdformulier. Avanti staat na deze nederlaag vierde in de 1e divisie kampioenspoule.

De reserve teams van Avanti boekten wisselende resultaten. In de 2e divisie Heren kwam het tweede niet verder dan 2 punten tegen koploper Disnierats. Olaf Stolwijk en Ronald Vijverberg scoorden beide éénmaal en zagen Edu Lamatara niet tot scoren komen. Een divisie lager werd het een walk in the park voor het talentvolle derde Avanti team. In Rotterdam werd tegen hekkensluiter Alexandria slechts 1 punt afgestaan. Een sterke prestatie waardoor Vincent Swart, Patrick Nieuwendijk, Marcel Does en Steven Pouw nadrukkelijk meedoen voor de bovenste plaatsen.

Volgende week is er geen competitiespeelronde in verband met het Nederlands Kampioenschap. De week erop spelen alle landelijke teams een thuiswedstrijd waarin liefhebbers meer dan welkom zijn om fraai tafeltennis live te komen aanschouwen.