Afgelopen zaterdag stonden er twee regelrechte krakers op het programma in de 1e divisie. Het damesteam van Avanti kreeg bezoek van de Goudse buren – Vriendenschaar – die dit seizoen een serieuze concurrent zijn voor de titel. De Hazerswoudse dames kennen echter een uitstekende seizoenstart en konden die lijn zaterdag doortrekken. Bijna om en om werden de wedstrijden gewonnen en verloren waardoor een spannende 5-5 eindstand resteerde. Christel Petiet en Rian Nijdam scoorden ieder 2x, terwijl Annefleur Trel voor het resterende punt zorgde. Door dit resultaat staan de Avantidames nog fier op kop met 3 punten voorsprong op Disnierats, dat komende zaterdag in Hazerswoude op bezoek komt.

Velen hadden uitgekeken naar de krachtmeting van Heren 1 tegen de Veluwe. De Veluwe bestaat namelijk uit de gebroeders Van Spanje die in het verleden met hun strijdlust en emotie al voor vele hete potjes in en buiten Hazerswoude hebben gezorgd. Samen met de absolute kopman – en voormalige wereldtopper – Paul Haldan een confrontatie op niveau. De toeschouwers werden niet teleurgesteld, want er werd een aantal zeer smakelijke partijen voorgeschoteld. Close matches die tot de verbeelding spraken en de gemoederen bezighielden. Toen de kruitdampen waren opgetrokken bleek de Hazerswoudse equipe toch duidelijk een tandje sterker dan de op leeftijd zijnde tegenstander: 7-3. Zowel Frank Hollak, Steffen Greup als Simon Goessens overmeesterden 2x keer hun tegenstander. Het dubbel deed de rest. De Avanti-mannen staan 2e op de ranglijst met 6 punten achterstand op SKF. Komende zaterdag volgt de volgende kraker, want koploper SKF komt op bezoek.

In de schaduw van de vlaggenschepen behaalden de Avanti reserves in  2e divisie een prima zege op Belcrum. Olaf Stolwijk en Patrick Nieuwendijk sloegen de maximale winst binnen en teamgenoot Ronald Vijverberg voegde er nog 2 punten aan toe. Derhalve een zeer duidelijke 8-2 overwinning. Het 3e herenteam ging echter in de 2e divisie hard onderuit in de streekderby tegen Scylla 2.  Alleen Marcel Does wist een partij te winnen waardoor een 1-9 eindstand resteerde. Het team staat nu op de voorlaatste plaats en zal in de resterende wedstrijdenreeks vol voor elk wedstrijdpunt moeten gaan wil het degradatie kunnen ontlopen.

Komende zaterdag 7 oktober is er weer veel te beleven in de SafeConArena van Avanti.

Het programma van de landelijke teams is als volgt:

Avanti 1 (H) – SKF 1

Avanti 1 (D) – Disnierats 1

Avanti 2 – Middelburg 1

Avanti 3 – SVE 1

De wedstrijden beginnen op 15.00 uur. De toegang is gratis.