De SafeCon Arena was afgelopen zaterdag het decor van een tweetal fraaie eredivisie wedstrijden. Zowel de Avanti dames als heren mochten als promovendi aantreden tegen de huidige landskampioen: respectievelijk Den Helder en DTK. Na een reeks fraaie wedstrijden moesten beide teams hun wonden likken met een 0-6 en 2-4 nederlaag. Een tikkeltje zuur was dit wel aangezien er kansen waren op meer.

De dames gaven veelvoudig landskampioen Den Helder goed partij. Zo wist Christel Petiet op matchpoint te komen tegen Jorguseska en tegen deze speelster dolf Rian Nijdam ook nipt in vier games het onderspit. Annefleur Trel kwam Gunsing in een gunstige posititie maar kon vooral in de derde game haar kansen niet benutten. Helaas vielen alle wedstrijden waar kansen lagen de verkeerde kant op waardoor de zure nul op de borden bleef staan. Helderse kopvrouw Ana Gogorita bleek een maatje te groot .

De herenhoofdmacht kwam daarentegen uitstekend uit de startblokken. Frank Hollak boog een 0-2 achterstand in games tegen Van der Lee met ijzersterk spel om naar een duidelijke 3-2 zege. Simon Goessens leek zijn voorbeeld te volgen tegen Barry Wijers maar vooral de 5 gemiste gamepoints tegen de Rotterdammer braken de Avantiman lelijk op later in de wedstrijd. Steffen Greup bracht de Azurri wel weer op voorsprong door met bij vlagen weergaloos spel van Koen Hageraats te winnen. Na de pauze waren het de gasten die de lakens uitdeelden, met twee keer 0-3 werden Hollak en Greup teruggewezen. Goessens leek daarna op weg naar een 3-3 eindstand maar ondanks een 2-0 voorsprong en 9-9 stand in de derde game ging het alsnog mis tegen Hageraats.

Aanstaande zaterdag treden onze vlaggenschepen weer aan in de eigen SafeCon Arena. Eenieder is van harte welkom om vanaf 15:00 uur onze helden en heldinnen aan te moedigen.