Zaterdag 7 mei speelde Heren 1 in Veenendaal tegen het Groningse Midstars om een plaats in de eredivisie. De nummer 7 van de eredivisie startte als favoriet, maar onze toppers Steffen, Simon en Frank maakten er  met steun van onze supportersschare een bloedstollende middag van. Zoals ook elders op de site te lezen valt werd het uiteindelijk een nipte nederlaag (3-2) , maar had de uitslag zo maar 3-1 voor Avanti kunnen zijn als onze sterk spelende kopman Steffen tegen Colin Rengers (nr 19 van Nederland) in de vijfde game bij 9-9 of 10-10 de wedstrijd uit had kunnen maken.  Helaas gebeurde dit niet, maar de spelers verdienen alle lof voor hun prima prestatie en seizoen!

Echter niet alleen onze spelers verdienen lof. Dit geldt ook voor onze supporters. Op deze warme zaterdagmiddag  waren maar liefst 25 personen afgereisd om in de zaal van gastvereniging SKF ons vlaggenschip aan te moedigen. Dit gebeurde  op velerlei  manieren met veel passie,  humor en altijd met respect voor de in actie zijnde spelers. Hierdoor ontstond er een geweldige sfeer, waarvan zelfs de scheidsrechters zichtbaar genoten. Ook de barmensen van SKF waren zeer in hun nopjes met de komst van de Hazerswoudenaren, want een dergelijke baromzet hadden ze lange tijd niet gehad. Kortom, ondanks de nederlaag was het een geweldige middag met heel veel dank aan onze fantastische supporters. Ik durf wel te stellen: de beste tafeltennissupporters van Nederland!