Iedereen die eind maart aanwezig was bij de Algemene Ledenvergadering weet dat het bestuur voor de komende jaren het werven en behouden van jeugdleden als absolute topprioriteit heeft bestempeld. Hoewel het totale ledenbestand van Avanti al jaren redelijk stabiel is, baart de beperkte instroom en doorstroom van de jeugd zorgen. Daarom is er een stevig wervingsplan gemaakt en wordt een offensief ingezet. Want met het uitroepen van ‘De Dag van het Tafeltennis’ door de NTTB op 6 april, maar liefst een donderdag, krijg je er natuurlijk geen lid erbij. Onbegrijpelijk dat de NTTB verenigingen oproept om op een losse donderdag allerlei activiteiten voor jeugd te gaan organiseren. Ik hoef u niet uit te leggen (de NTTB helaas wel) waarom dit niet werkt. De dag is dan ook geruisloos voorbij gegaan.

Terug naar Avanti. In de maand april wordt door de wervingscommissie hard gewerkt om de Boskoopse Basisschoolkampioenschappen tot een succes te maken. Avanti heeft MJ Tafeltennis van tafeltennis(enter)trainers Mark Mulder en Jeroen Kuijt ingeschakeld om een reeks aan tafeltennisclinics te geven aan de basisscholen in Boskoop. Hun aanpak is uniek. Met gevarieerde spelvormen maken zij kinderen enthousiast en voorzien zij de gymlessen van een echte tafeltennisles. Om u een idee te geven: de toernee gaat via De Populier (29 maart), Immanuelschool (4 april), Zevensprong (6 april), Rehoboth (7 april), Ichtusschool (10 april) naar de De Akker (20 april). Op zondag 30 april worden vervolgens in de Avanti-hal de kampioenschappen van Boskoop georganiseerd door onze eigen vrijwilligers.

Wist u overigens dat in de maanden maart en april 2-wekelijks op zondagmiddag 7 teams ( 14 kinderen) meespelen in de duo-competitie voor basisscholen uit Hazerswoude? Het enthousiasme van de kinderen is groot en inmiddels komt ook een vaste kern ouders even langs voor een kopje koffie. Een uitstekend initiatief, dat natuurlijk wel een vervolg moet krijgen.

En dat vervolg komt er ook:  op 27 mei spelen niet-competitiespelende kinderen van Avanti, Taverzo en Vriendenschaar een onderling toernooi in Gouda (bij Vriendenschaar). Op 17 juni wordt dit herhaald bij Taverzo en na de zomer doen we dit bij Avanti. Op deze manier proberen we kinderen die niet meteen competitie spelen toch een uitdaging te geven. Er wordt bovendien een leuke dag van gemaakt.

Het wervingsplan is in werking getreden. We zijn benieuwd naar de reacties en resultaten!

Nico Stolwijk

voorzitter@ttvavanti.nl