Dat dit precies samen viel met het 40-jarig jubileum van de vereniging was des te mooier. De heren wisten de hernieuwde eredivisiestatus niet vast te houden en zakten zelfs weg naar de 2e divisie. Mede door de komst van Jeroen de Heide en wat later Steffen Greup acteerde het vlaggenschip spoedig weer in de 1e divisie met zicht op de titel. Naast de heren kon Avanti in 2008 ook weer een damesteam begroeten. Annefleur Trel, Bernadette Wols en Christel Petiet dwongen een seizoen later zelfs promotie af naar de 1e divisie. Een bijzonder knap resultaat van dit zeer jeugdige team.

Hernieuwde sportieve successen

Na jarenlang verwend te zijn met vele sportieve successen was er in 2001 weer reden voor een groot feestje. Heren 1 (Jaap Schilperoort, Ronald Peeters en Martin Groenewold) werden kampioen in de 1e divisie en wisten zo promotie af te dwingen naar de eredivisie. Dat dit precies samen viel met het 40-jarig jubileum van de vereniging was des te mooier. De heren wisten de hernieuwde eredivisiestatus niet vast te houden en zakten zelfs weg naar de 2e divisie. Mede door de komst van Jeroen de Heide en wat later Steffen Greup acteerde het vlaggenschip spoedig weer in de 1e divisie met zicht op de titel. Naast de heren kon Avanti in 2008 ook weer een damesteam begroeten. Annefleur Trel, Bernadette Wols en Christel Petiet dwongen een seizoen later zelfs promotie af naar de 1e divisie. Een bijzonder knap resultaat van dit zeer jeugdige team.

afbeelding463Jeugdopleiding

Begin jaren’00 werd er door het bestuur gekozen om weer veel in de eigen jeugdopleiding te investeren. Het opleiden van eigen talenten werd de doelstelling en dankzij de komst van trainers (en oud Avanti toppers) als Rob Tuk, Michel de Boer, Jan van Wetten (en later), Steffen Greup en Hans Lingen werd deze doelstelling kracht bij gezet. Het eerste tastbare succes werd het landskampioenschap van de meisjes in 2008. Het hoogste jongensteam miste op een haar na de play-offs in de kampioenspoule en zien onder zich ook jongens 2 en 3 op landelijk niveau acteren. Individueel gezien werden er op NK’s en Meerkampen ook de nodige successen behaald waardoor de jeugd van Avanti weer een prominente rol inneemt in tafeltennisland.

Sterke vereniging

Onder leiding van voorzitter Jos Timmermans werd er gezocht naar manieren om de vereniging nog sterker te maken en zo gezond de toekomst in te laten gaan. Avanti besloot om de accomodatie nog nadrukkelijker en intensiever te gebruiken en sloot een overeenkomst met kinderopvang ‘Stijntje Stoer’. Hierdoor is de accomodatie overdag bezit van spelende kinderen wat vloeiend overgaat in de trainingen van de spelers later op de middag. Ook veranderde er veel aan de buitenkant van Avanti. Het braakliggende terrein naast de hal werd na uitvoerige gesprekken omgetoverd tot een schitterende Jeu de Boule baan. Deze baan werd in gebruik genomen door de zustervereniging van Avanti die onder eenzelfde naam het spel bedrijft. Naast de nog steeds immers succesvol lopende acties als het Oud Papier ophalen en de Plantjesactie is de vereniging kerngezond met een schitterende eigen accomodatie.

Sterke vereniging