De dameshoofdmacht van Avanti heeft een knappe overwinning weten te behalen. Na twee weken rust werd in eigen huis Dedemsvaart met 6-4 opzij geschoven. Lenny van der Meer bleef deze wedstrijd aan de kant maar zag tot haar genoegen dat haar teamgenoten sterk opereerden. Rian Nijdam en Christel Petiet sloegen 2x toe, terwijl Annefleur Trel één potje binnen sloeg. Tezamen met het dubbelspel werd de overwinning een feit.

De herenhoofdmacht beleefd een waar pechseizoen. Frank Hollak raakte vlak voor het seizoen geblesseerd en het herstel verloopt een stukje trager dan verwacht en gehoopt. De druk op de schouders van Steffen Greup en maatje Simon Goessens is groot en tot aan zaterdag viel het kwartje redelijk goed. Tegen koploper Hercules was dat niet het geval. Steffen en Simon wonnen beide nog wel van Bosman maar beten de overige wedstrijden in het stof (ondanks 3 nipte vijfsetters). Invaller Vincent Swart vocht als een leuk maar kwam niet tot een overwinning. Het lijkt erop dat doordat deze personele problemen het seizoen er eentje gaat worden zonder bloemen en champagne. Een teleurstelling, maar de Avanti mannen kennende zullen ze zeker nog alles geven om de nodige punten binnen te slaan.

Heren 2 & 3 deden prima zaken in hun strijd om promotie in de 3e divisie. Het tweede wist met 7-3 te winnen van Megacles en had in de vorm van Ronald Vijverberg een zeer sterke kopman. Patrick (2x) en Edu (1x) maakten de winst compleet. Het derde had in de persoon van Martin Groenewold een sterke troef in het team. Tegen het niet te onderschatten Hotak werd het uiteindelijk 8-2. Alleen Steven Pouw en Marcel Does lieten een puntje liggen.

Volgende week staan er weer een serie thuiswedstrijden op het programma. Nu ook met het Eetcafé na afloop, een extra reden om een kijkje te komen nemen in de SafeCon Arena!