Zowel de mannen als de dames van Avanti gaan dit seizoen vol  voor promotie naar de eredivisie. De kampioenen van de promotiepoule van de eerste divisie gaan rechtstreeks naar de hoogste divisie van Nederland en de nummers 2 spelen een beslissingswedstrijd tegen de nummers voorlaatst van de eredivisie.  Belangrijk dus om in openingsronde goed te starten.

De mannen moesten meteen vol aan de bak tegen titelconcurrent Hilversum met hun sterke kopman Cosmin Stan.  Stan bleef ongeslagen. Echter Steffen Greup en Simon Goessens wonnen hun andere enkelpartijen en samen ook het dubbel. Frank Hollak voegde daar nog een puntje aan toe, waardoor een 4-6 overwinning op het scorebord verscheen. Een uitstekende start van het seizoen!

Het damesteam speelde in Hoorn tegen Disnierats en kende een debutante in de persoon van Nena Zantman. De 19-jarige Utrechtse is afkomstig van SVE en is in de winterperiode naar Avanti gekomen. Nena begon wat zenuwachtig tegen Som Roelofsma en moest die partij inleveren. Toen ze echter de plankenkoorts te boven was werden 2 duidelijke overwinningen geboekt. Ook Christel Petiet en Annefleur Trel verloren alleen van Som. Omdat het dubbel na een 2-0 achterstand alsnog in winst werd omgezet kwam de uitslag uit op 3-7 winst.  Ook een prima competitiestart!

Komende zaterdag 3 februari spelen de vlaggenschepen thuis in de SafeCon Arena. De dames ontvangen SVE, de mannen nemen het op tegen De Veluwe. Een team met oud-internationals en daardoor ook een zware tegenstander.  Aanvang 15.00uur. Toegang is gratis.