Ajax-voetballer Noussair Mazraoui kan voor de tweede keer verkozen worden tot ‘sportman van het jaar’ in de gemeente Alphen aan den Rijn. De 21-jarige rechtsback is, evenals tennisser Jelle Sels en de Boskoopse bokser Sammy Wagensveld, genomineerd. Vrijdag 1 maart wordt op het Alphens Sportgala in vogelpark Avifauna bekend wie als winnaar uit de bus komt.

Bij de vrouwen maken atlete Maureen Koster (Boskoop), wielrenster Amber van der Hulst (Hazerswoude-Rijndijk) en voetbalscheidsrechter Lizzy van der Helm (Benthuizen) kans om tot beste Alphense sporter uitgeroepen te worden. Het eerste vrouwenteam van Hockeyclub Alphen (HCA), de A1 van Alphense Boys of de waterpoloĆ«rs van AZC mogen zich ‘sportploeg van het jaar’ noemen.

Nieuw is dat dit jaar ook de beste Alphense sportcoach wordt gekozen. Voor die prijs komen Amanda Hopmans (trainster van rolstoeltennisster Diede de Groot), Nemanja Stevanovic (AZC) en Robin Tromp (HCA) in aanmerking. In de categorie ‘sportvereniging van het jaar’ nemen Alphense Boys (voetbal), Avanti uit Hazerswoude-Dorp (tafeltennis) en HCA (hockey) het op tegen elkaar. En turnster Ghizlane Barraki, kickbokser Mels van Herk uit Boskoop of atleet Lucas van Klaveren wordt de beste jeugdsporter.