Afgelopen zaterdag hebben beide Avanti eredivisie teams aan klantenbinding gedaan. Voor het oog van ongeveer 70 toeschouwers wist de herenhoofdmacht de eerste zege van het seizoen te behalen, terwijl de Hazerswoudse dames met prima tafeltennis 2 punten wisten te pakken tegen Westa.

Op voorhand was het verschil in de heren eredivisie tussen Avanti en Scyedam slechts 1 punt. Een spannende wedstrijd werd verwacht en na de openingsnederlaag van Frank Hollak tegen de Schiedamse kopman Nermin Smajic (12-10 in de 4e game) leek die er ook te gaan komen. Onder aanvoering van Simon Goessens (3-0 op Vd Heiden) en Steffen Greup (3-1 vs Bastiaansen) werden er echter twee duidelijke zeges op rij geboekt en zag coach Jeroen de Heide een 2-1 voorsprong op de borden staan bij de pauze. Na de thee sloeg Hollak met duidelijke cijfers toe tegen Bastiaansen en wist Goessens het duel qua kopmannen met 3-1 in zijn voordeel te beslissen tegen Smajic. In de laatste partij leek Greup een simpele zege te boeken tegen Vd Heiden. In een kolkende SafeCon Arena wist de Schiedamse opponent toch een beslissende vijfde game te bereiken waarin de Avanti speler met 11-4 overduidelijk de betere speler was. Door deze 5-1 zege staat de thuisploeg nu 5e in de stand.

Op de tafel ernaast kwamen de Avanti dames in actie tegen middenmoter Westa. Lenny van der Meer kende een ongelukkig optreden en kwam deze keer niet in de buurt van een overwinning. Christel Petiet wist haar openingswedstrijd tegen Van Lierop makkelijk met 3-0 te winnen, maar moest daarna haar meerdere erkennen in Vd Sanden. Avanti kopvrouw Nena Zantman begon sterk tegen Vd Velden maar verloor ongelukkig met 12-10 in de vierde game. In haar 2e partij tegen Van Lierop liet de thuispeelster er geen gras over groeien waardoor het tweede punt op de borden kwam. Komende week hebben beide teams een weekend vrijaf waarna de week erop een uitwedstrijd op het programma staat.